Hur tycker ni han ser ut?

Sv: Hur tycker ni han ser ut?

Det lilla jag kan säga är att han ser överbyggd ut med lite underhals, överlinjen är rätt kort. Sen skulle jag inte säga att han är överviktig. Visst han är ju inte mager heller, men FET är han inte heller! Bättre lite mage än för mager!
Sen sa du ju själv att han saknar muskler:) Fin kuse annars!:D

Det lilla jag kan säga är att han ser överbyggd ut med lite underhals, överlinjen är rätt kort.
Sen sa du ju själv att han saknar muskler:) Fin kuse annars!:D

Tack! :) Underlaget är inte det bästa, lutar vid framdelen, kanske därför han ser ut att vara överbyggd? Normalt är han inte det.
Joo, muskler saknas, och det ska vi ta itu med nu i sommar :)

Se lite som en omuskled quarter bak till med slutenda ryggen, non mongol typ huvud.
Neck, häls och bog är "anybodys guess".
Rejäla ben :up:

Vred laptopen lite för att få en rakare bild, men jag upplevde honom ändå lite överbyggd, men det kan ju vara vilseledande ändå:) Bilder och verklighet stämmer inte alltid överens:p

Nu är jag ju absolut inte expert, men jag tycker att det ser ut som att benställningen är rätt bra! Han står liksom rakt med benen och inte under sig eller så:)

Vred laptopen lite för att få en rakare bild, men jag upplevde honom ändå lite överbyggd, men det kan ju vara vilseledande ändå:) Bilder och verklighet stämmer inte alltid överens:p

Hmm, jaa, då han står i stallet (där underlaget är bättre) då är han inte överbyggd. Eller kanske stallgolvet lutar åt andra hållet :o :D ;)

Haha vem vet!:D Nej, men det ser faktiskt bättre ut när jag tippar latopen!:D

230 stycken har tittat men endast två har kommenterat. Ser han hemsk ut :D

Satte in en bild till. Denna för 1 år sedan, samma dag jag köpte honom. Vad tycker ni, har han ändrats mycket, eller ingen större skillnad? Menar då med hull och sådant.

Senast ändrad:

Är inte duktig på att se uppbyggnaden på hästar, men jag tittade för jag ville se hästen.

I övrigt tyckër jag att du får ta fler bilder :)

Oftast är det lättare att bedömma om man tar bilden rakt från sidan och inte snett underifrån/ bakifrån.

Hullet tycker jag ser bra ut. Och det ser ut att vara en trevlig häst.

Joo, jag vet att det är lite dåliga bilder, men jag knäppte inte bilderna just för att fråga här, utan det var bara för att "få bilder" på honom. Sen kom jag på att jag skulle fråga här inne, så därav är de inte de bästa.

Hullet tycker jag ser bra ut. Och det ser ut att vara en trevlig häst.

Tack! :)

Är det en finnhäst? I såfall ser den kanska fin ut för att vara en sån. Folk brukar tycka att de får vara fetare, så det är alltid kul att se en som inte är smällfet.

Svårt att säga om resten, det verkar som om den står i nedförsbacke.

Är det en finnhäst? I såfall ser den kanska fin ut för att vara en sån. Folk brukar tycka att de får vara fetare, så det är alltid kul att se en som inte är smällfet.

Svårt att säga om resten, det verkar som om den står i nedförsbacke.

Ja, det är en finnhäst :) Försöker hålla koll på hans vikt, så att han inte ska gå upp, och speciellt nu när gräset är så smaskigt ;) Han skulle kanske få väga lite mindre ännu, men jag tror (hoppas) att det försvinner då han börjar jobbas nu i sommar.
Joo, han står tyvärr i nedförsbacke här...

Liknande trådar

Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
358
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
4 233
Senast: Sirap
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 040
Senast: Otherside
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 727
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka