Hoppas det ordnar sig för dig!
Jag kan vara riktigt, riktigt trött. Typ hålla på att somna i soffan. Men så fort jag landar i sängen så drar hjärnan igång och jag ligger och tvinnar i en evighet. Motion brukar hjälpa lite, eller om man gör något riktigt påfrestande, typ spenderar hela dagen på ett barnkalas *s* Skulle jag jobba på förskola så skulle jag nog aldrig ha problem med sömnen.
Det är lite jobbigt när man sover med någon annan. Jag är väldigt ljud/ljuskänslig innan jag somnat. Om partnern snarkar, vänder sig om eller bara rör sig lite så vaknar jag till ordentligt. Har jag bara somnat så kan den andra personen hoppa i sängen nästan.
Tack
Motion hjälper mig också, om jag kör mig riktigt trött. Det kan jag ju dock inte göra varje dag...Men en del i den här trådens funderingar är ju om jag ska pressa mig själv hårdare i vardagen.
(Och även när det gäller motion har jag hittat vad som funkar för mig; jag struntar numera i alla klassiska råd om att man absolut inte får göra något aktivt sig timmarna innan man ska sova. Jag har som lättast att somna när jag kört ett hårt löppass (blodsmak och illamående ska det va ) in i duschen och sedan i säng!)