Morgonillamående/hunger

Har du testat att äta ett mål ännu senare, som ett tillägg innan läggdags precis? Kan ju vara blodsockret, tycker mer det låter som det än magkatarr.

Vaknar också tidigt på morgone med hunger om jag inte äter sent på kvällen, men jag har gjort magoperation som gör att jag ska äta 6 gånger per dag, ibland får jag helt enkelt lägga till ett mål.
 
Ja, jag har också tänkt att det nog är blodsockret som dippar - men jag har också fått höra att "man kan inte få så lågt blodsocker" så där hux flux utan underliggande sjukdom.

Jag äter hur som helst ingen medicin som har någon biverkning likt det jag upplever.
Att få yrsel och svimma känns allvarligt, har du kollat upp det hos vården?
 
Har du testat att äta ett mål ännu senare, som ett tillägg innan läggdags precis? Kan ju vara blodsockret, tycker mer det låter som det än magkatarr.

Vaknar också tidigt på morgone med hunger om jag inte äter sent på kvällen, men jag har gjort magoperation som gör att jag ska äta 6 gånger per dag, ibland får jag helt enkelt lägga till ett mål.

Nej, inte senare än runt 21, men jag är inte direkt någon nattuggla utan går oftast och lägger mig runt 22, så mitt "kvällsmål" är egentligen inte långt innan läggdags. Men visst kan jag i alla fall prova att förskjuta det lite till!
 
Nej, inte senare än runt 21, men jag är inte direkt någon nattuggla utan går oftast och lägger mig runt 22, så mitt "kvällsmål" är egentligen inte långt innan läggdags. Men visst kan jag i alla fall prova att förskjuta det lite till!
Fundera på om ditt kvällsmål är något du "står dig" tillräckligt på också.
 
Att få yrsel och svimma känns allvarligt, har du kollat upp det hos vården?

Nej, inte eftersom det bara hänt att jag svimmat av (ytterst kort stund) vid ett tillfälle. Skulle det hända igen, eller om jag skulle börja drabbas av sådan yrsel mer regelbundet, kollar jag självklart upp det!
 
Fundera på om ditt kvällsmål är något du "står dig" tillräckligt på också.

Ja, där finns det nog förbättringspotential. När dottern bodde hemma var vi väldigt ordentliga med kvällsmålet (hon gick i ätstörningsbehandling), men när det bara är jag och mannen blir det kanske lite för ofta att vi slarvar och "lyxar till det" med något fika-aktigt i stället för något som man faktiskt står sig på. Det ska jag försöka tänka på och se om det blir någon förbättring!
 
Ja, där finns det nog förbättringspotential. När dottern bodde hemma var vi väldigt ordentliga med kvällsmålet (hon gick i ätstörningsbehandling), men när det bara är jag och mannen blir det kanske lite för ofta att vi slarvar och "lyxar till det" med något fika-aktigt i stället för något som man faktiskt står sig på. Det ska jag försöka tänka på och se om det blir någon förbättring!
Det blir lätt så och det känner jag själv av också. Även om jag äter 6 gånger en dag spelar ju vad jag äter in så jag kan ändå vara hungrig och så får jag fundera på att äta något annat som mättar bättre, i mitt fall tex mer protein.
 
  • Gilla
Reactions: MML

Liknande trådar

Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 324
Senast: mrkarisma
·
Kropp & Själ Jag vet att detta egentligen är en fråga för 1177 men sitter inte riktigt i en situation där jag kan ringa och tänkte börja med att...
Svar
9
· Visningar
1 183
Senast: Exile
·
Mat Jag vill börja med att den här tråden har inte med mina kollegor att göra och deras gränslösa kommentarer. Jag undanber mig därför alla...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 365
Kropp & Själ Nu behöver jag Dr. Bukes hjälp, jag tror jag har lyckats göra någon form av kraschlandning. Denna vecka har jag varit förkyld och...
Svar
19
· Visningar
1 889
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp