Hur träffades du och din partner?

Jag dejtade en kille som jag träffade på HP, följde med honom på fest och blev kompis med hans bästa väns fru. Sen dumpade den killen mig men jag fortsatta umgås med kompisens fru.
Jag fortsatte mitt dejtade lite oengagerat men allt var rätt miserabelt, så efter några månader tyckte frun att hon skulle hjälpa mig. Hon presenterade mig för sin arbetskompis och efter den lunchen har det rullat på. Lite udda där i början men jag är så glad för att det blev så. Vi har varit tillsammans i typ 7 år och livet känns rätt fint alltså.

Jag och maken hittade varandra på kontaktsajten, sommaren 1999. Vi var rätt tidiga med det där med dejting via nätet :p
Köpte gård och flyttade ihop efter bara några månader (i december samma år) och nästan 18 år och 4 barn senare bor vi fortfarande här - och tänker fortsätta med det. :D

Vi träffades i jobbet. Han jobbade med min veterinär. Hon brukade tjata om att han skulle med till mitt stall för att träffa mig. Jag var upptagen då och tänkte inte på honom på det sättet. Men vi klickade bra som personer. Han tyckte jag var ovanligt vettig för att vara hästtjej och jag tyckte han var ovanligt vettig för att vara kvackare(kiro).
Vi kände varann några år och delade rehabfall. Sen blev jag singel och han vågade bjuda ut mig. Det var halvt jobbgrej och halvt "tuaphua flyr staden för att slippa fira födelsedag". Men det blev mer..

På speltidningen Super PLAYs forum. Jag hade varit medlem ett tag, han var ny. Ingen av oss var minsta intresserade av att leta partner. Men vi upptäckte snabbt att vi ofta hade samma åsikter om saker och ting, han kommenterade alltid mina blogginlägg med intressanta tankar och hans humor var precis som min. Efter någon månad flyttade vi konversationerna till mer privata chattkanaler, sen telefon/webcam och sen fick jag bara för mig att köpa flygbiljetter. Vi bestämde att jag skulle stanna i tio dagar och vi hade ingen plan B :nailbiting:. Kände mig supersäker på att det skulle fungera, ung och dum som man var, haha. Så jag flög upp från Sthlm till Skellefteå och det var tack och lov precis så bra som vi "visste" att det skulle vara. Ett knappt halvår senare flyttade vi ihop (mindre än ett år efter att vi kom i kontakt med varandra!) och nu har vi varit ett par i tio år. :heart

På helgon.se när den siten var ny och het för en halv evighet sen.
Aww! Där hittade jag alla mina tidigare partners av olika slag. På den tiden var det ett jäkligt bra community där man lätt kom i kontakt med folk med samma intressen. :heart
Synd att det gick ner sig totalt sen...

På Ribban under fälttävlans-EM. Jag var funktionär, hans åkeri körde dit grejor.. Jag var då gift med en man som var deprimerad efter att han blivit av med flera uppdrag som konsult och även några anställningar, så det kändes inte aktuellt.. mer uppfriskande att vara attraktiv för någon. Dessbättre har saker hänt sedan dess, så nu är vi ihop sedan i höstas. Underbart att vara ihop med någon som är frisk/positiv/pigg/ljus

på krogen :D

hans bror känner min bror, dom tränade alla på samma ställe och till slut efter vi vetat om varandra i 6 månader så sågs vi på krogen av en slump och har hängt ihop sen dess, vi gifte oss 2012 :love:

Jag jobbade som personlig assistent och han var vän med min brukare.
Firar tio år med varandra i sommar :) vi är verkligen varandras motsatser och det har varit kärvt i perioder, men på något vis håller vi ihop väldigt bra ändå :love:

Vi träffades på en plojgrej för drygt ett år sedan, där man lätt överförfriskad går 1,2 mil utklädd och samlar poäng på stationer längs vägen :D Jag kände några av hans kompisar lite vagt så vi gick halva vändan med dem. En i vårt lag hoppade över till deras och vi fick min nuvarande sambo i utbyte. Han var helt värdelös på alla stationer han var med oss på, men otroligt gullig och rolig :love:
Jag gick i dumpa-tankar med exet, så efter två dagars skrivande på snapchat, med nuvarande sambon, så gjorde jag slut. Efter ett par veckor började jag och sambon dejta och om en månad får vi tillträde till vårt hus :D

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
IT & mobiler Mina Google-skills är otillräckliga. Igår kväll fick jag notiser om att en vän/bekant hade lämnat flera gruppchattar som jag är med i...
Svar
6
· Visningar
497
Senast: Masqueradee
·
Hemmet Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅 Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller...
Svar
9
· Visningar
323
Senast: Happimess
·
Relationer Tittar på "Married at first sight, Australien" och slås av hur mycket som handlar utseende och yta. Är det verkligen så som människor...
22 23 24
Svar
477
· Visningar
13 242
Senast: Ruffe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka