Hur träffades du och din partner?

På helgon.net typ 2003? Träffades en gång irl, sen rann det ut i sanden och jag träffade en annan. Men vi höll kontakten via MSN och 2010 träffades vi igen :)

Vi säsongen ihop och bodde grannar med varandra hela säsongen. Vi åkte hem därifrån tillsammans :) (Men han började hänga efter mig första dagen vi träffades)

Jag brukade gå på en en återkommande afterwork där jag lärde känna lite folk och blev mer social och gick på fler ställen och spelningar med lite samma folk. Jag flörtade ganska mycket med en kille (som det aldrig blev något med) på den tiden och började prata mer och mer med en av hans vänner som var så himla trevlig när vi sprang på varandra ute. Efter några månader så hamnade vi på samma fest och gick ut på den pyttelilla balkongen och pratade där ute själva hela festen. Sen tog vi sällskap en bit på tunnelbanan hem, och pratade mer. Han tyckte vi borde hänga mer och gå på spelningar och ha kul liksom. Som vänner. Jag var ju involverad i något löst av och på med en annan kille som inte verkade leda någonstans men som jag gillade...
Någon vecka senare på afterworken tyckte han att jag kunde slå upp mitt tält bredvid hans (och kompisens) tält när jag sa att jag var lite osäker på om jag ville åka själv på festival... och lite senare frågade han om jag skulle med på spelning samma kväll - det var nämligen en punkspelning på en svartklubb på en båt med billig fulöl och sångaren i bandet skulle med största sannolikhet vara mer eller mindre näck och linda in sina genitalier i en metallkedja... jag menar hur skulle jag kunna jag säga nej till det? :D

Det var för två år sen. :heart

På ett event (melbourne cup day, australiens största kapplöpnings race, som grand national) på den lokala puben. Visade sig att vi hade/har massa gemensamma vänner men pga olika omständigheter aldrig stött på varandra innan

Många ändå som träffats via nätet! Tänk så möjligheterna vidgades när internet kom...

Jag och sambon träffades också via nätet, på en musiksida som registrerar vilken musik man lyssnar på (last.fm). Vi hade mail- och telefonkontakt i ungefär 9 månader innan jag vågade träffa honom.

Jag var galet trött på killar och dejting efter att ha varit medlem på en dejtingsida ett tag. Så tänkte att jag skulle hitta någon liten lös förbindelse för att boosta självförtroendet lite. Träffade en kille via nätet som var fullständigt ointressant på pappret. Jag skulle träffa honom en gång tänkte jag. Efter ett halvår tvingade han mig att erkänna att jag faktiskt hade känslor för honom också. :angel: 4 år senare bor vi ihop och har unge på väg.

Mötesplatsen.
Vi började prata lite, stämde möte då vi inte bodde så långt ifrån varandra .Jag ställde in typ 3ggr för vi fick ingen direkt kontakt men tänkte Äta måste man ju ändå.

Vi har haft lite samma kompisgäng, Varit på samma fester när vi var tonåringar men ingen utav oss minns den andre :D

Nu har vi köpt hus och renoverar för fullt. Han har 2 barn sedan tidigare och jag vill inte ha några egna så perfekt ju.
Den innan på en pub, och en annan bland plockgodiset på Coop :D

Vi träffades -86 Bollnästorget Skansen. Jag hade precis dumpat min dåvarande otrogna rövhål.
Rövhålet gav sig dock inte och tillslut sa jag ja till att följa med ut. Där presenterade rövhålet mig för drömprinsen. Drömprinsen tog mina cigaretter, mosade dom och sa "det är dumt att röka"
31 år senare har vi villa, vovve, tre barn.......och jag är fortfarande rökfri :D

I hans bil under min studentvecka. Min dåvarande pojkvän var praktikant på hans jobb och den kvällen var pojkvännen chaufför på hans bil så därför hamnade jag där. Detta var sommaren 2008.

Tog sen ett år som vänner innan jag fattade att han var mannen i mitt liv :love:

Studentkorridor, han hade flyttat in 1 månad innan mig och ingen av oss kände riktigt någon, det var någon form för fest helgen efter jag flyttade in och vi dansade och pratade (eller ja så mycket vi nu förstod av varandra då min danska inte var såå bra där och då :angel:) hela kvällen.
Några dagar senare la han en lapp i min brevlåda och bjöd ut mig på date.

Min man var utbytesstudent pa samma universitet där jag pluggade. Varje utbytesstudent har en fadder som hjälper utbytesstudenten i början. Hans fadder var kursare och kompis med en av mina närmaste vänner. Min vän hade en förfest hemma hos sig och bjöd sin vän som fragade om hon fick ta med sig utbytesstudenten. Min kompis tyckte det var en bra ide för hon hade fatt för sig att vi skulle passa bra ihop. Hon hade rätt, först tyckte jag väl att det bara skulle var en trevlig kväll med honom, vara tillsammans med en utbytesstudent skulle bli komplicerat.

Men ja, det blev lite mer än en kväll och väldigt komplicerat blev det men 12 ar senare bor jag i Österrike, är gift med denna man och vi har snart 4 barn tillsammans. Sa kan det blir :)

På jobbet.

Han flyttade hit från Dalsland 2005 med sin dåvarande sambo. Jag höll då på att börja återhämta mig och börja leva igen efter att ha blivit änka 2003 (14 år sen just idag, tiden går så fort....).

Våren 2009 var han singel och ensamboende, jag mådde äntligen bra igen efter några år av rätt destruktivt och utsvävande liv och var just då helt tillfreds med att leva och bo ensam med mina hundar. Under sommaren började han bjuda ut mig, jag sa hela tiden att jag inte var ute efter ett förhållande utan det var ENBART som vänner vi skulle umgås..... !

Nyårsafton 2009/2010 kom vi överens om att vi var ihop, februari 2010 flyttade vi ihop i min lägenhet, maj 2010 köpte vi vårt första hus, 2012 gifte vi oss och 2013 köpte vi huset vi bor i nu. Så det gick inte så bra med mitt "vi ska bara umgås som vänner"..... :D

Mötesplatsen.
Jag skickade en sk nyfiken groda då jag inte hade betalvarianten. Det hade han som tur var (den bästa investering han nånsin gjort säger han :love:) så han svarade och tja, det var 7 år sen i år.
Jag har under denna tid fått nån romantisk bild om att vi hade kontakt länge innan vi slutligen träffades. Så nu när vi gått igenom kartonger med saker hittade jag mina gamla dagböcker. Och det var typ tre veckor från första kontakt till träff - och det var en träff han aldrig åkte iväg efter :D
Vi träffades precis innan jul och köpte hus kommande sommaren.

Har faktiskt min bror att tacka, jag tyckte det kändes lite pinsamt och desperat med nätdejting, men min bror sa att i så fall var en stor del av Sveriges befolkning desperat och om han skulle leta så skulle han prova nätdejting.

Sjukdom, död och den ena prövningen efter den andra har bara svetsat oss samman ännu mer :heart.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
IT & mobiler Mina Google-skills är otillräckliga. Igår kväll fick jag notiser om att en vän/bekant hade lämnat flera gruppchattar som jag är med i...
Svar
6
· Visningar
497
Senast: Masqueradee
·
Hemmet Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅 Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller...
Svar
9
· Visningar
323
Senast: Happimess
·
Relationer Tittar på "Married at first sight, Australien" och slås av hur mycket som handlar utseende och yta. Är det verkligen så som människor...
22 23 24
Svar
477
· Visningar
13 237
Senast: Ruffe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka