Hur träffades du och din partner?

Jag följde med en kompis som skulle tatuera sig hos honom. Sen skulle jag göra en tatuering och gick ju såklart tillbaka dit. Men det var inte fören vi matchade på Tinder någon månad senare som vi gick på dejt.

På en festival, han mötte upp oss (tjejgäng) och det var tack vare min tjejkompis. De hade träffats en månad tidigare på en fest och han ville hänga med på festivalen. Vi var fem eller sex tjejer den kvällen. Han kom ihåg mig pga mitt väldigt fasta handslag (inga döda fiskar här inte :D) och mitt tantiga namn... :cautious: Jag var 20 då.

Jag träffade ju min karl redan 2008 när jag var uppe där och jobbade en sväng men han kom inte ihåg mig när vi träffades igen 2010 men jag kom ihåg honom... :cautious:

Kort och gott, som rubriken lyder. Hur träffades du och din partner?

Vi hade gemensamma vänner och jag var bjuden dit på fest, hade inte träffat dom på flera år så gick ut på Facebook för att snoka vilka dom uppgicks med och då var han där på bild :love: gjorde en chansning att han skulle vara med på festen och det var han, lika fantastisk i verkligheten som jag förväntade mig från bilder(och då är hans personlighet mer fantastisk än utsidan, men det lyste liksom igenom på bilderna). Nu har vi varit ihop i 7.5år och är gifta :love:

På en bar i London - jag minns nästan ingenting eftersom jag druckit tequila med min väninna precis innan... men tydligen pratade vi hela kvällen, och nästa dag träffades vi på lunch. Jag kom inte ihåg hur han såg ut, eller hur gammal han var, eller någonting egentligen, och bestämde mig för att om han såg skum ut så öppnade jag inte dörren. Men han var ju mer än ok ;) och sjutton år och två barn senare så är vi fortfarande lyckliga :love:
Men hallå? Var du typ 12 då? För du är ju som mig i ålder, har jag fått för mig. :o ;)

:D
Berätta mer... någon speciell avdelning...
Eller jobbade ni där?

Ingen av oss jobbade där - vi sågs i delikatessdisken - eller han stod där och jag var nog bland frysvarorna i närheten. Vi hade gått i parallellklass i gymnasiet och var såpass bekanta att det hade varit uteslutet att ducka bland frysta ärtor och fiskpinnar. Så...vi började prata där och då

I min sambos Chevrolet från -59 :rofl: Jag hade haft en tuff period med jobb varje helg i typ 3 månader och ville inget hellre än att gå ut. Alternativen var begränsade men då kom min väns nyblivna partner på att han kunde fixa en plats i en bil med hans vänner. Sagt och gjort eftersom jag var desperat efter alkohol och partaj och sen efter ett par groggar för mycket så fick jag mig en egen raggarslusk till partner :cool::banana:

En sommarnatt för sex år sedan kände jag mig lite ledsen och ensam och bestämde mig för att kolla killutbudet i staden jag skulle flytta till året efter och gjorde en sökning på SprayDate. Såg makens profil och tänkte att han verkade lovande :D men tänkte inte mer på det eftersom det var över ett år kvar tills jag skulle flytta. Dagen efter kom det ett mail från honom, tio dagar senare kom han och hälsade på och, som man säger, the rest is history. :D

Via tinder. Han var på jobb i min stad, 130 mil från sin egen hemstad. Jag var uttråkad och tänkte att en tisdagsöl inte kunde skada. Han stannade fyra dagar extra den vändan..
Såhär drygt ett år senare har vi blivit sambos och förlovat oss :heart

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
IT & mobiler Mina Google-skills är otillräckliga. Igår kväll fick jag notiser om att en vän/bekant hade lämnat flera gruppchattar som jag är med i...
Svar
6
· Visningar
497
Senast: Masqueradee
·
Hemmet Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅 Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller...
Svar
9
· Visningar
323
Senast: Happimess
·
Relationer Tittar på "Married at first sight, Australien" och slås av hur mycket som handlar utseende och yta. Är det verkligen så som människor...
22 23 24
Svar
477
· Visningar
13 242
Senast: Ruffe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka