Hur träffades du och din partner?

Jag jobbade som one-on-one-instruktör på ett stort skydiving centre i Florida - och fick hans pappa som elev..... Men pappan bröt handleden (inte mitt fel!!) och jag började umgås med sonen - som tyckte vi skulle träffas igen, han och jag, och hoppa från El Capitan i Yosemite, Californien nästa höst. Jättebra idé tyckte jag, och så blev det som det blev. Detta var alltså läääängesen.....

Vi träffades på jobbet, han var tågvärd och jag lokförare. Egentligen skulle vi träffats ett år tidigare då han skulle gått samma utbildning. Han stod tom med på vår klasslista och hade platsen bredvid mig :p
Vi har dessutom båda två bott i Mölndal som små (jag bodde där är jag var 2-3 år) och när vi åkt på sightseeing där så visade det sig att vi bodde ca 300 m från varandra och har lekt på samma lekplats :D

Min vän försökte tåta ihop oss i drygt ett halvår, men det blev aldrig att vi var på samma ställe samtidigt. Men plötsligt händer det, och efter att ha hört talas om karln i typ 8 månader träffade jag honom äntligen i egen hög person på ovan nämnda väns inflyttningsfest. Efter ett par månader blev vi officiellt ett par, och såhär 2,5 år senare är vi lyckliga sambos. Det blev en fullträff helt enkelt, och jag kan än idag inte riktigt förstå att jag hade en sådan tur att träffa en person som passade mig så klockrent bra.

Min vän är naturligtvis oerhört stolt och nöjd med sig själv :D

Midsommartravet för tre år sen. Jobbade och skulle leta upp mina vänner efteråt. Som inte svarade i telefonen. Satt på parkeringen och kände att det var tråkigt att åka hem. Så jag tänkte att dom säkert gått på krogen, åkte och började leta. Bara O'Learys som var öppet. Kön var enormt lång. Men, för tråkigt att åka hem, köade i typ 20-30 minuter och där hittade jag dom. Dom stod och pratade med deras hovslagare och hans kompisar. När krogen stängde skulle jag skjutsa hem mina kompisar, men i en korsning fick dom syn på hovslagaren igen och det blev efterfest på typ tre ställen innan jag var hemma sju på morgonen. Jag var alltså spiknykter. En av hovslagarens kompisar hade en båt som vi skulle få åka i helgen efter. Det är min nuvarande sambo. :D

Vildawebben. Herregud det var länge sedan nu, 2003. Jag blev tillfrågad av någon okänd snubbe från Piteå (bodde i Umeå då) om jag ville "recensera" några nyinspelade låtar. Jag lyssnade, gillade, berättade om mitt tyckande och sedan fortsatte vi prata. Chattade och ringdes i några veckor och sedan tog jag katten och åkte på besök till Piteå. Fortsatte ta mig dit nästan varje helg i 4 år :D Katten är tyvärr död sedan ett halvår, men förhållandet med snubben fortsatte, förlovade sedan -06, köpte hus -07, har hundar till förbannelse och trivs med livet :)

Vissa berättar även om tidigare partner så, mitt ex träffade jag också på nätet, vad hette sidan nu igen... Parship tror jag? O_o

Annars två killar i skolan när jag var liten, eller typ högstadiet och i gymnasieåldern en som var min stallkompis son. Men ingen av dessa var särskilt seriöst och den senare var han som fick mig att helt inse att jag är gay (vilket vi faktiskt hade en fin diskussion kring tillsammans).

Aww! Där hittade jag alla mina tidigare partners av olika slag. På den tiden var det ett jäkligt bra community där man lätt kom i kontakt med folk med samma intressen. :heart
Synd att det gick ner sig totalt sen...

Inte för att jag har någon partner nu men förr i världen hittade jag också mina partner på den sidan :D

Träffades första gången på en konferens. Jobbade några månader efter konferensen ihop i ett halvår (inga känslor från något håll mer än "trevlig och rolig"). Han var dessutom min handledare/chef. :o Sedan var vi på en jobbrelaterad resa till Namibia ihop med ett par andra. Tältade. Afrikas mörka nätter med tillhörande spännande ljud och en helt fantastisk stjärnhimmel. Lite lägereld, öl och dåliga skämt på det. Vips sa det bara kabooom hos båda två... Tja. Jag hamnade lite sådär oplanerat i Tyskland, och nu har vi redan hunnit varit gifta i 8 år... :love:

För att göra en lång historia kort :p. Första gången min sambo och jag stöttes på/lärde känna varandra lite lätt var när han var 16 och jag 18 då mamma som har en gård gjorde lite foderbyte och skötsel av mark med en annan gård som han körde en del åt. Minns att den stackaren missuppfattade vart han skulle plöja och råkade börja på en helt annan vall än han skulle och jösses vad jag skällde ut honom, han som var kortare till växten och mindre än mig såg omöjligt ännu mindre ut då :angel::p. Hursom helst så var vi ju inte intresserade alls av varann; han hade sin första flickvän då, jag singel men tyckte inte alls han såg ut nått för världen (och inte jag för honom då heller förstås :D). Tappade kontakten och 8 år senare helt plötsligt så skickade han vänförfrågan på fb för då hade han minsann ramlat över mig där genom gemensamma vänner och nu tyckte han plötsligt jag var galet söt och hade de finaste ögon han hade sett :o:love:. Tur för honom att jag med föll pladask för hanses glittrande ögon och charmiga smilgropar, så vi började prata en massa och det ena ledde ju till det andra förstås :D. Är nästan exakt 4,5 år sedan det blev vi :love:

Mitt ex träffade jag på jobbet. Han kände min kollega lite och kom först dit för att hälsa på henne. Sen kom han tillbaka ganska ofta om vi säger så. Första dejten hade vi i hans Camaro. :angel:

• Gilla
Reactions: Laa
Vi började spela roller derby ihop och blev direkt typ bästa vänner. Sen en kväll när vi varit ute på klubb och hånglat med andra personer satt vi och diskuterade hur provocerande det är med personer som är dåliga på att hångla. Båda hävdade att vi själva är svinbra på att hångla så därför... började vi hångla med varandra. Och det var uppenbarligen väldigt bra! :D

Jag var 14 år 1984 och hängde på stan ibland med ett fnittrigt tjejgäng. Han var 17 och ärligt det snyggaste jag sett. Låååång brunögd vältränad och så cool. Lite känd också för sina idrottstalanger. Jag tittade och trånade länge. Han var tvärtom vad jag trodde väldigt blyg så jag fick ordna det hela genom att be honom be någon äldre kompis köpa ut åt mig. Det var det mest logiska jag och mina kompisar kunde komma på. Nån sprit blev det inte men en pojkvän och bästa vän i samma paket fick jag i alla fall.

Vi matchade på tinder för lite mer än ett år sedan och var på vår första dejt på nationaldagen. Minigolf var en hit :D

Det känns verkligen som att jag haft tur. Han är världens finaste person :love:

Vi träffades i ett av Stockholms största köpcentrum. Det var en fredagskväll när vi både med resp kompisar var ute med bilarna och kollade om nån var ute och sladdade (vinter, hade precis kommit snö). Men ingen var ute förutom vi så då körde vi efter varann ett tag och började sen snacka när vi stannade. :) Vi har träffats så gott dag sen dess utom en kortare period när han jobbade borta i annan stad.

Fick kontakt på Pannkakan och började då ses genom hundintresset.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
IT & mobiler Mina Google-skills är otillräckliga. Igår kväll fick jag notiser om att en vän/bekant hade lämnat flera gruppchattar som jag är med i...
Svar
6
· Visningar
497
Senast: Masqueradee
·
Hemmet Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅 Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller...
Svar
9
· Visningar
323
Senast: Happimess
·
Relationer Tittar på "Married at first sight, Australien" och slås av hur mycket som handlar utseende och yta. Är det verkligen så som människor...
22 23 24
Svar
477
· Visningar
13 242
Senast: Ruffe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18