Skolsyster? Stödpersonal? Blir mer och mer tacksam för min kommun för den tycks i jämförelse vara oerhört välfungerande. Blir seriöst mörkrädd över det bakåtsträvande hemmafruivrande tänket i denna tråd - framför allt som det framförs av personal på förskola. Om inte förskolan är till för att föräldrarna ska kunna arbeta, vad har de då för syfte? Är de bara till för föräldrar med oviktiga jobb som egentligen inte fyller någon sådan funktion att de i vart fall behöver överlämnas/avslutas på något sätt innan vederbörande kan resa sig upp och bara dra? Eller får föräldrar som är kirurger, advokater, ensamarbetande i butik som inte kan stängas i brådrasket osv inte nyttja förskolans tjänster (eller, i trådens anda: inte skaffa barn alls. punkt)?
Frågan är ju inte om att inte hämta ALLS, utan att det för oerhört många (typ nästan alla jag känner) är omöjligt att ha ett krav på inställelse inom 30 min, alla trafikscenarion inkluderade.
Mina föräldrar var oerhört närvarande och hade inte alls lika lång pendlartid som jag och min make har, men inte tusan hann de till förskola/skola på trettio minuter när jag stukat någon fot, pajat något knä eller annan olycka.