Nere och går på stranden, inte en lampa när och becksvart. Jag har en otroligt stark pannlampa, reflexväst. Reflexvästar på hundarna och blinklampor. Den yngre brukar vara lös och jag kör pannlampan på full blast motsvarande helljus för att se om det kommer någon samt ha koll på hunden. Precis innan jag ska till att koppla lös kommer där en svart hund brakande från sidan i mörkret och det blir ett jäkla liv. 200m bakom kommer hundägaren i sakta mak, helt svartklädd, inga lampor eller reflexer.... Säger inte hej/hur gick det/ eller ber om ursäkt, går bara vidare. Hade jag inte haft busstid att passa så hade jag haft uppsträckningssamtal med människan!
Inte första gången jag träffar på helt svartklädda människor i mörkret och jag har full förståelse för att man vill gå en lugn promenad i mörkret men ha då någon form av reflex på dig själv och hunden så att andra har en chans att upptäcka er och tänker du inte ha lampa på hunden så du ser var den är, koppla inte loss den!
Inte första gången jag träffar på helt svartklädda människor i mörkret och jag har full förståelse för att man vill gå en lugn promenad i mörkret men ha då någon form av reflex på dig själv och hunden så att andra har en chans att upptäcka er och tänker du inte ha lampa på hunden så du ser var den är, koppla inte loss den!