Miljon
Trådstartare
Det låter ju bra att du kunde få sån hjälp av din tandläkare! Jag tror inte det finns någon privat barnmorske/gynmottagning här, så jag vet inte om den möjligheten kan finnas då?Jag hade tandläkarskräck och det är väl lite samma sak, rädsla som rädsla. Jag vet inte om det fungerar inom allmänvården men hos min privata tandläkare gjorde det. Jag ringde och förklarade att jag var SKITRÄDD!!! skakade i hela kroppen bara av att ringa, och att jag inte varit hos tandläkaren på många år p g a min rädsla som grundade sig i väldigt dåliga erfarenheter som barn.
Men min tandläkaren var väldigt förstående, antagligen van vid skräckslagna människor. Första gången tittade han bara i princip. Kände lite med fingrarna och tog lite bilder. Inga instrument, sugar, krokar och annat skrot som jag målat upp i min fantasi.
Min tanke med detta är; kan du inte få göra samma sak, "testligga" där barnmorskan känner på det yttre så att säga. Sedan få komma tillbaka och ta ett steg längre.
Fast jag känner att bara "testligga" och barnmorskan känner på det yttre känns enormt svårt. Får ångest bara av att läsa det... Jag fattar ju att jag MÅSTE ta mig samman och få det avklarat, på något sätt. Och då kan jag inte hålla på att vara såhär feg.