Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äter DU vegetariskt?
Barnen har också blivit vegetarianer, eget val. Min man var köttätare i ett par år efter att jag blev vegetarian, men gick så småningom över till vegetariankost. Sedan kanske 8 år tillbaka är han "värst" dvs vegan, äter inte ens honung.
Har genom åren ätit mycket skitmat på restauranger och speciellt på konferenser där "det vegetariska alternativet" har ofta varit under all kritik.
Men har också ätit mycket gott![]()
Jag äter (lakto-ovo)vegetariskt de flesta dagarna, förmodligen i snitt 28 dagar i månaden. De dagarna jag inte äter vegetariskt så äter jag kyckling ifrån en bra uppfödare som har ett eget slakteri, viltkött eller i undantagsfall nötkött som är uppfött etiskt och slaktat i lugn och ro. Mitt ätande av kött skulle öka om jag hade en större frys och därför hade möjlighet att stoppa ned ett halvt får eller en kvarts ko som haft bra liv och en bra slakt.
Alltså, vad är det som gör att vissa tycker att de är lite vegetarianer?? Äter man kött är man inte vegetarian med undantag eller kan välja "annat alternativ" i omröstningen. Äter man kött, oavsett hur ofta det är, så är man inte vegetarian.
Sen om man bara äter vilt eller vad det nu är spelar ju ingen roll. Man är liksom inte vegetarian!!
Jag äter vegetariskt några gånger i veckan.
Tack tack tack! Precis vad jag också tänkte skriva. Antingen är man vegetarian eller så är man det inte. Det finns inga andra alternativ.
/Narcissa, vegetarian sen 12 år tillbaka.
Jag tycker att TS har klargjort att hon syftade på om man är vegetarian/inte/annat. Så varför fortsätta tjata om frågeställningen?
Jag tjatar inte, jag svarade på en post. Varför är frågan så känslig?![]()
(Lite knapplån/-spån)Jag tror nog att basen i maten är vegetarisk för de allra flesta. Jag tänker då på stapelvaror som bröd, potatis, ris och pasta. Förutom frukt och grönsaker då.
Att leva på kött med mjölk och ägg, känns ju sådär.