Att du inte försöker skita i vad jag skriver...?Att du inte försöker göra något åt din bukebitterhet och gå vidare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att du inte försöker skita i vad jag skriver...?Att du inte försöker göra något åt din bukebitterhet och gå vidare?
Nej, det gör jag inte. T ex undrar jag fortfarande varför du hoppade på mig igår men du vägrade svara när du antagligen insåg att du hade fel. Jag frågar istället för att skita i det.Att du inte försöker skita i vad jag skriver...?
Totts irritation dyker upp överallt, om den slutar göra det är problemet löst@tott @mandalaki
Snälla kan ni inte ta er irritation på varandra någon annanstans? Istället för i någons tråd.
...fast här på Buke har vi väl lärt oss om man måste kompromissa i ett förhållande är det felfelfel
Hoppade på? Allting är relativt Nej jag varken anser eller inser att jag hade fel i det inlägget jag tror du syftar på, men jag orkar inte bråka. Jag vill inte och orkar inte försvara mig hela tiden. Jag vill kunna skriva i detta fria forum utan att bli idiotförklarad och misstolkad stup i kvarten - i många fall bara för att jag är jag och av någon orsak blivit "ett tacksamt offer" för en del härNej, det gör jag inte. T ex undrar jag fortfarande varför du hoppade på mig igår men du vägrade svara när du antagligen insåg att du hade fel. Jag frågar istället för att skita i det.
Han vill nog inte resa egentligen.Det där med resorna känner jag ingen. Han ska bara säga ett datum (eller en årstid kan räcka) så bokar jag och ordnar allt. Men det går bara inte.
Men varför klagade du på mig igår när det enda jag gjort var att försvara en utsatt person mot ett riktigt slag under bältet? Det var dessutom ingen som skrivit en rad till dig när du plötsligt kallade mig och Petruska för mobbare. När det vi gjort var att försvara en person från ett mobbinginlägg.Hoppade på? Allting är relativt Nej jag varken anser eller inser att jag hade fel i det inlägget jag tror du syftar på, men jag orkar inte bråka. Jag vill inte och orkar inte försvara mig hela tiden. Jag vill kunna skriva i detta fria forum utan att bli idiotförklarad och misstolkad stup i kvarten - i många fall bara för att jag är jag och av någon orsak blivit "ett tacksamt offer" för en del här
Ja, kompromisserna verkar ofta vara ganska ensidiga. Det är ett problem med dem, plus att det ju då inte handlar om kompromisser utan om ensidig anpassning.Jag har lärt mig det. Sjukt skönt. Och det gjorde att jag hittade en ny partner och ett bra förhållande. Jag kompromissade alltid bort det som var viktigt för mig innan men det gjorde aldrig min partner. Det var guld att få höra om andra typer av relationer för mig, och är fortfarande.
Nej, jag måste nog försöka lära mig att det inte handlar om respekt. Det är bara såhär det är.
Det jobbiga är att det är lika jobbigt att ändra sig från ordningssam till rörig. Det känns som att allt är ett kaos i mitt inre emellanåt.
Oj vad jag känner igen mig i dom första delarna (kanske lite med planeringsdelen också) ska läsa igenom tråden när jag sitter vid datorn!
Ja, kompromisserna verkar ofta vara ganska ensidiga. Det är ett problem med dem, plus att det ju då inte handlar om kompromisser utan om ensidig anpassning.
Någon i tråden skriver att Hon kompromissar när det gäller ordningen på Hans skrivbord. Jag ser det snarare som en integritetskränkning att hon ens tror att det är kompromissar hon gör, eller att hon ser det som att hon kompromissar. Skrivbordet är ju hans!
Men om det är du som städar, tvättar och handlar - vad gör han?
Ja? Och jag tycker att det är idén om kompromiss i sammanhanget som är det tveksamma. Inte det andra.Det var jag som skrev så. Det är HANS skrivbord, men det står i VÅR gemensamma bostad. I VÅRT vardagsrum där vi BÅDA vistas varje dag. Det tar dessutom mer plats än MITT skrivbord. Om jag bodde ensam hade jag inte valt att ha ett stort skrivbord belamrat med prylar i mitt vardagsrum. Däri ligger kompromissen - jag vill egentligen inte ha ett jättestort skrivbord i vardagsrummet, men det är det enda rum som skrivbordet får plats i. Och han behöver sitt skrivbord och ska naturligtvis få ha sina saker på sitt sätt, det är helt självklart för mig. Jag ville ge ett exempel på hur man kan ge varandra utrymme men ändå göra en viss anpassning. Så som det fungerar för oss alltså, andra kanske inte tycker att detta är en rimlig "kompromiss".
Se till att det finns mat i frysen.Det är väl det med matsvinn och skit som har hindrat mig, men jag ser ju nu att det finns en enkel lösning och att det bara är att skärpa sig.
Har du vuxit upp i lägenhet?Gård låter helt övermänskligt för mig. Beundrar er som fixar det. Jag skulle inte orka att bo i radhus.
Det är intressant att upptäcka hur många föreställningar det finns om hur-ett-förhållande ska vara eller hur-man-gör eller inte gör i vissa situationer.
Se till att det finns mat i frysen.
Man kan planera sig ur sådana där problem.