Jag vill bara säga att det visst kan bero bara på understimulering.
Jag har en blandras med schäfer,labrador och terrier och hon hade garanterat varit avlivad eller fått vandra runt i olika hem om hon inte varit hos mig eller motsvarande hem som kan ge henne det hon behöver.
Hon är en omplacering, som tidigare attackerat hundar i ren frustration, hon är livrädd för mycket, hon blir hysterisk och vallar och vrålskäller när hon tycker något är otäckt,NÄR hon är understimulerad.
Hon kan helt enkelt inte hantera all energi hon har, utan det blir till negativ energi istället.
Hos mig får hon det hon behöver.
Hon är världens enklaste hund när hon får det hon behöver!
HOn går fint i koppel, har en bra kontakt, oerhört lyhörd utan att vara tramsig, går lös, kommer på all inkallning osv, en sån där riktig drömhund är hon
Och det är bara för jag låter henne få det hon behöver, och jag märker efter ca 2 dagar utan motion och aktivering att hon börjar bli jobbig, det börjar med skälla på andra hundar, vakta mig mot människor, som hon annars bara står med svansen nere i marken och tittar på, osv osv.
Hade hon varit hos en människa eller familj som gav henne koppelpromenader och var lite stressiga i sitt egna sätt, skällde på henne när hon gjorde fel osv, hade hon ballat ur direkt, blivit ett nervvrak som börjat attackera hundar ,vakta ,skälla ,precis som hon var innan jag fick ta över henne.