Hur skulle Ni handla....

Status
Stängd för vidare inlägg.

gulan

Trådstartare
Om Ert barns lärare eller någon klasskamrats förälder ringer hem till Er och påstår att ert barn varit/är grogrund till mobbning av ett eller fler barn. En insident beskrivs tex, så har ert barn sagt jävla tjockis, kallat någon vid ett tråkigt smeknamn eller gjort något annat som Ni själva anser inte är ok behandling av annan person?

Själv skulle jag direkt konfontera :har du sagt xxxx till xxxxx? Blir svaret Neeej -Så xxxx ljuger? -Ja.
Då klär vi på oss åker direkt hem till xxxx och reder ut vad som sagts. Mitt barn sitter kvar i bilen, jag går själv in först, jag kommer förklara för det andra barnet att jag som förälder till mitt barn inte kommer att tillåta att han/hon är bär sig illa åt mot någon.....men nu har vi ett dilemma. Mitt barn säger att han/hon inte har sagt/gjort vad som anklagas och nu vill jag veta vad som verkligen hänt. Förhoppningsvis har mitt barn sårat denne och jag kallar in mitt barn, som ska titta det andra barnet i ansiktet, säga förlåt och lova att det inte ska upprepas eller på annat sätt såra.
Efteråt i bilen ger jag rejält med beröm och låter mitt barn få någon liten överraskning.
Om mitt barn erkänner direkt att -Ja, jo jag gjorde/sa så till xxxxx, så blir det ochså kläderna på direkt och så hem till den andre och be om ursäkt. Titta i ansiktet och säga förlåt, och efteråt blir det beröm och någon överraskning.
Vägrar mitt barn säga förlåt.........ja då tar det hus i helvette.

Hur skulle Ni göra? Eller hur har Ni gjort?
gulan
 
Sv: Hur skulle Ni handla....

Skulle nog i stort sett följt din handbok.
Har man gjort bort sig så är det bara att bita i det sura äpplet och ordna upp det hela, sen är det lugnt och förhoppningsvis var det så obehagligt att man kommer ihåg det!
 
Sv: Hur skulle Ni handla....

Tycker det är bra att du skulle ta tag i saken, tyvörr har jag sett många föräldrar som inte alls tror eller tycker att just deras lilla älskling skulle kunna göra ngt ont eller olämpligt.De blir fulkomligt manipulerade av sina egna barn(gäller både äldre & yngre)Jag skulle gjort ngt liknande som dig.
 
Sv: Hur skulle Ni handla....

Jag hade hanterat situtationen som du, dock har jag inte varit i den sitsen utan snarare tvärtom. Min ena dotter blev kallad för hora av en klasskamrat (kille), konfonterade då den föräldern som tyckte att det var i tiden anda att man uttryckte sig så och att vi tjejföräldrar bör vänja oss vi det.:eek:

Jag behöver inte gå in närmare på vad jag sa om det, men kan berätta kort att. Mamman till denna pojke tyckte inte att det var ok att själv bli kallad hora, trots att det låg i tidens anda.:angel:

I just detta fall ansåg nog föräldern att det var sant, och att det dessutom var försvarbart.:confused:
 
Sv: Hur skulle Ni handla....

Ja det svider rejält, och att lära sig säga förlåt är så stärkande för barn OCH vuxna. Det känns helt enkelt skönt i kroppen efteråt och det är en fin pressent är ge sina barn tycker jag
gulan
 
Sv: Hur skulle Ni handla....

Ja tänk att det ska vara så. Även om det skulle vara tveksammt hur en insident gått till och jag själv skulle vara oense med den andre parten så skulle jag ändå stötta min unge till att be om ursäkt. De kanske skulle känna sig orättvist behandlade..........men va tusan det kommer att ske massor av gånger i livet. Att få få lära sig tidigt att visst det var orättvist att jag fick skulden för det här.....men jag dog inte för det.
gulan
 
Sv: Hur skulle Ni handla....

den föräldern som tyckte att det var i tiden anda att man uttryckte sig så och att vi tjejföräldrar bör vänja oss vi det.
Ja man baxnar. Det där är helt klart en anledning att kalla till föräldramöte som enkom skulle handla om att tjejföräldrar får tala om för sina döttrar att det är bara att vänja sig vid. Vilken vettig killförälder skulle hålla med?
gulan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 959
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 746
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 882
Senast: Gunnar
·
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 698
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp