H
Hoppryttaren
Jag är en tjej med viljan att en gång bli en riktigt duktig hoppryttare.
Jag hoppar just nu på Msv nivå med ponny.
För några månader sedan lade jag in en annons om att jag sökte en foderhäst.
Jag hittade tillslut en och tog med den hem.
Men jag har börjat märka att denna häst inte har någon vilja eller kapacitet för hoppning över 1m.
Jag fick av ägarna information att den hade hur mycket kapacitet som helst men har nu märkt att detta inte stämmer.
Vi löshoppade den för några dagar sedan och den ville absolut inte hoppa högra än 110.
Jag har tävlat några 110 banor med den men jag bokstavligt talat fått lyfta den över varenda hinder.
Jag går i skolan just nu och har begränsad fritid till mina hästar.
Jag skulle kunna välja att lämna tillbax hästen och istället fokusera på min ponny som jag bara har ett år kvar med.
Eller så har jag kvar denna hästen och tränar mycket markarbete och hoppar lite småklasser...
Det största problemet är att den inte är så pålitlig.
Kan tvärstanna på hinder och är rädd för vattenhinder. Jag är rädd att jag ska tappa modet...
Men om jag har den kvar kan jag vänja mig vid stor häst..
HUR SKULLE NI HA GJORT??
Jag hoppar just nu på Msv nivå med ponny.
För några månader sedan lade jag in en annons om att jag sökte en foderhäst.
Jag hittade tillslut en och tog med den hem.
Men jag har börjat märka att denna häst inte har någon vilja eller kapacitet för hoppning över 1m.
Jag fick av ägarna information att den hade hur mycket kapacitet som helst men har nu märkt att detta inte stämmer.
Vi löshoppade den för några dagar sedan och den ville absolut inte hoppa högra än 110.
Jag har tävlat några 110 banor med den men jag bokstavligt talat fått lyfta den över varenda hinder.
Jag går i skolan just nu och har begränsad fritid till mina hästar.
Jag skulle kunna välja att lämna tillbax hästen och istället fokusera på min ponny som jag bara har ett år kvar med.
Eller så har jag kvar denna hästen och tränar mycket markarbete och hoppar lite småklasser...
Det största problemet är att den inte är så pålitlig.
Kan tvärstanna på hinder och är rädd för vattenhinder. Jag är rädd att jag ska tappa modet...
Men om jag har den kvar kan jag vänja mig vid stor häst..
HUR SKULLE NI HA GJORT??