Hur skulle ni gjort?

doglover

Trådstartare
Har fått ett erbjudande om att jobba i sommar.

Hon i telefonen sa att det kan vara bra för mig att ta erbjudandet eftersom att jag då "får in en fot där".

Problemet är att vi inte vet om min sambo har semester, han har nyligen börjat jobba.

Jobbet är på dagtid, halvtid och skulle då behöva barnvakt.

Om inte min sambo har ledigt, om farmor, morfar, farfar och moster inte kan passa så är det ju ett problem.

Sonen kommer då att vara mellan 9 och 11 månader.

Jag vill verkligen ringa och säga att jag tackar gladeligen ja till erbjudandet.
 
Sv: Hur skulle ni gjort?

Kan du ta med dig sonen? Kanske finns de några vänner som har semester som kan rycka in som barnvakter? Överlåt FP dagar till farmor?
 
Sv: Hur skulle ni gjort?

Tror inte jag kan ta med honom.

Har inte så jättemånga komisar.

Kan inte överlåta FP dagarna till ngn annan, då min sambo har/ska överlåta dem till mig då vår handläggare på soc sa att vi skulle göra så tills min sambo får fast anställning. Vi vet inte om han får det snart, eller om det dröjer.
 
Sv: Hur skulle ni gjort?

Prata med soc och FK, för soc del borde de väl vara bättre för både dem och er om din sambo kan överlåta några få dagar till sin mamma så både du och din sambo kan jobba!

För att ha rätt till bidrag ska man ju aktivt söka jobb, nu har du fixat ett jobb och då borde de vara självklart från soc att ni kanske överlåter åt svärmor. Vet dock inte exakt hur reglerna är där men tror man får göra så för att båda föräldrarna måste jobba. (Står säkert på FK hemsida)
 
Sv: Hur skulle ni gjort?

Det stod någonting om att man kunde avstå till en person som likställs som förälder. då ska vi bara hitta ngn då....
 
Sv: Hur skulle ni gjort?

Om jag hittade någon (för mig känns dock bara farmor & mormor till Emil som aktuella och dom skulle säkerligen kunna) som kunde passa barnet så hade jag tackat ja till jobbet. Hoppas att det löser sig, vore ju synd om du var tvungen att tacka nej.

Kan inte din sambo vara hemma som föräldraledig? Det har han väl rätt till även om han nyss har börjat nytt jobb?
 
Sv: Hur skulle ni gjort?

Han håller på att bli anställd. Vet inte när han får det skriftligt ännu. Men han ska bli anställd i allafall, det är han lovad.

Det är först när han blir det som han kan ta reda på sina rättigheter och när han har semester.

Jag vill, vill, vill verkligen jobba. Och jag kan göra det nu med, efter kl 6 på kvällen och på helgerna. Men nu har jag ju fått ett erbjudande.

Jag ska prata med min syster och med FK. Min syster sa att hon kunde ta honom ifall om hon inte jobbar och då kan hon få hela föräldrapenningen om jag överlåter den till henne. Det ska kunna gå att göra så. Går det inte får vi betala henne på ett annat sätt.

Men jag har lägsta nivå och det täcker inte hyran, så man får hoppas på att hon inte har fått lägenheten hon sökt då...

Annars vet jag inte hur jag ska göra. Jag har inte haft arbete på ett tag och det har varit svårt för mig att få. Jag vill inte gå miste om det.
 
Sv: Hur skulle ni gjort?

Jag får gnugga mina geni knölar.

Jag vill verkligen jobba. Jag vill hjälpa till att dra in mer pengar. Jag vill ha den erfarenheten.
 
Sv: Hur skulle ni gjort?

Men ersättningen räknas väl på hennes SGI?

Jagfår ju inte sambons ersättning för dagarna han kommer överlåta till mig. Och skulle de vara så skulle man ju göra en väldigt ekonomisk vinst genom att den förälder som tjänar mest fortsätter jobba och överlåter sina dagar till den andra.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har varit i valpletartaget i ungefär 9 månader med ett avbrott pga att vi köpte hus och flyttade under senvåren. Jag har under...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 992
Senast: Gnist
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 689
Senast: Cocos
·
Gravid - 1år Hur gör ni om det visar sig att er partner inte klarar av föräldrarollen så bra som ni båda hoppats..? *långt* Vi visste från början...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
32 359
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Hej! Om ni har blivit besviken på genomfört medarbetarsamtal och lönesamtal, hur har ni fått tillväga då? Om ni är chefer, hur agerar ni...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
19 155
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp