Jag tycker samtliga bostäder i tråden har sin tjusning.
@pajaztar, volvo740tjej ochAndromedae. En herrgård eller ett slott skulle jag också kunna tänka mig OM någon annan skötte allt och jag bara kunde ägna mig åt att måla stora fresker på stenväggarna.
@McFlurry Jag bor inte så jättelångt från Österlen faktiskt och hade det varit för hundra eller hundrafemtio år sedan, innan turister, motorfordon och industrialisering hade inget kunnat få mig från dessa delar av Skåne, ett landskap utan dess like, ett drömmarnas Arkadien. Haväng och området däromkring är fantastiskt.
@ Diderot Inte mycket mer att säga än att jag håller med!
@aprilmaj En selekelskiftes grosshandlarvilla hade inte heller varit dumt, men samma där, bara om jag hade någon annan som skötte stället åt mig.
@ SkorpsSmulan, landsbygdsbo Ett gammalt hus om än med lite drag och andra ålderstecken tycker jag också om.
@voltis Jag förstår dig, en tröst med vårt klimat är dock att man uppskattar sommaren desto mer.
@RostKaptenen Skulle ni främst odla foder för djuren eller tänker du dig en form av självhushåll?
@Petruska Jag bodde ganska länge i Lund och vande mig vid stadslivet, tillgången till all kultur inte minst. Hade det varit under den perioden hade jag kanske också haft samma som idealbostad.
@ LindgrenV Har sett det huset också, riktigt häftigt. Lite för djärvt för mig men grundtanken är samma.