Hur skulle ni allra helst vilja bo?

Jag har bott lite varstans i världen, allt från små skyffen till en fantastisk etagelägenhet i en amerikansk storstad och en vacker hästgård vid Genèvesjön. Ingenting slår dock vårt nuvarande hem; en vacker och anrik svensk herrgård på hyfsat avstånd till en av våra största städer. Som ung ville jag undantagslöst bo utomlands, så det var först efter år utrikes som jag insåg att jag inte ville bo någon annanstans än just här. Hade dock inte tackat nej till en tillflyktslägenhet på 5th avenue med utsikt över Cental Park, dock ;)

Mellanstor gård i Halland, några mil in i landet ungefär där vi bor nu - i gränslandet mellan öppen mark och skog. Boningshus i sten(block), fristående garage- och gästhusflyglar också i sten. Naturtomt, plana gräsytor. Maskinhall, stall och ridhus av snygga prefab betongelement, ridhuset givetvis med snygga välvda limträbalkar. ;)
10-15 ha bete (primärt lösdrift), 5-10 ha vall, 10-20 ha skog.
Dessutom ett avlångt skifte på ca 30 x 500 meter, väldränerat och väsentligen plant, i anslutning till maskinhallen... :)

Uppvärmning primärt med ved och solvärme, berg- eller grundvattenvärme som backup.
Egen el från lokalt vattendrag.

max två mil från stan (vilken stad spelar mindre roll) i en västerbottensgård eller norrbottensgård. Massor med mark och bra körvägar. Grannarna på tillräckligt avstånd för att varken synas eller höras.
Inte nära någon vältrafikerad väg.
Gärna på en tallhed = inte så mycket mygg, torr mark, bra körvägar.

Liknande trådar

Hemmet Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅 Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller...
Svar
9
· Visningar
314
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 240
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 898
Senast: BernT
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 558
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka