Hur ska man hantera styvföräldrar?

Jo men bara för att någon är myndig så lämnar man den ju inte i sticket om det håller på att bli tokigt.
Man kan få hjälp att låta bli att göra misstag eller råka illa ut även när man är myndig.
I alla fall i min värld.
Men vi har ju ingen anledning att tro att pappan vill ha hjälp, eller behöver det.

Lycksökerska torde väl vara någon som söker lycka? Söker inte alla mer eller mindre efter lycka?
Golddigger heter det på engelska och guldgrävare på svenska, de som enbart är ute efter pengar.
Jag tycker ordet lycksökerska bokstavligen är något förvillande, då det i mina öronen låter som någon som söker efter lycka och inte någon som är ute efter pengar. Lite halvt OT.

Nåväl, oavsett så kan jag säga att man ska inte tro på alla rykten man hör. Det bästa är att kolla med den riktiga källan för att se om de är sanna. Har själv stött på massa rykten som inte varit sanna, men som folk tror är sanna.
Fel, på svenska heter det lycksökerska.

Fel, på svenska heter det lycksökerska.
Därav att jag skrev: "Lycksökerska torde väl vara någon som söker lycka? Jag tycker ordet lycksökerska bokstavligen är något förvillande, då det i mina öronen låter som någon som söker efter lycka och inte någon som är ute efter pengar." ifall du missade den poängen.

Därav att jag skrev: "Lycksökerska torde väl vara någon som söker lycka? Jag tycker ordet lycksökerska bokstavligen är något förvillande, då det i mina öronen låter som någon som söker efter lycka och inte någon som är ute efter pengar." ifall du missade den poängen.
Insinuerar du att jag skulle vara förståndshandikappad?

Offerkoftan klär dig inte.
hBBE34505

Men det är ett uttryck och inte bokstavligt menat. Det finns massor av uttryck som bokstavstolkat blir märkliga - "regna småspik" inte kommer det spik från himlen.

Bara genom mail. Hon försvarar sig att hon inte sagt det hon gjort när jag ifrågasatt ( trots mailen som finns kvar). Hon har sagt upp kontakten med mig, och pappa är på hennes sida.

Jag förstår det.

Det bästa du kan gör är att be om ursäkt för ditt beteende och fråga om ni inte kan prata.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 150
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 939
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V