Hur ska jag lära min hund att springa bredvid cykeln ?

anniiika

Trådstartare
Tänkte att jag skulle börja cykla med min rottishane så han får göra sig av med lite mer energi men han bara skäller, studsar och försöker bita i framdäcket. Hur ska jag göra för att kunna cykla med honom ?

Sv: Hur ska jag lära min hund att springa bredvid cykeln ?

Börja med att leda cykeln och förklaras för hunden att det inte älr acceptabelt att han stökar.
Led först cykeln på höger sida och ha hunden på vänster så du själv är närmast hunden. När detta funkar så byter du så att du leder cykel och hund på vänster sidar. Sedan hoppar du upp och cyklar! :D

Försök håll ett lite högre tempo direkt så hunden måste fokusera på att röra sej och inte hinner stöka så mycket.

/Swat

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
782
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 227
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 833
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 745
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka