Eller utan att vara ihop, om han hade varit kär.
Precis vad jag menade men inte kunde formulera lika bra. Vill man så kan man.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, korkat är det
Inte så ovanligt ändå, människor gör saker dom ångrar varje dag
Fast ärligt talat, hade TS ex ångrat sig hade han nog tagit chansen att hålla kontakten när hon kontaktar honom upprepade gånger.
Sant, alla har nog gjort slut, gastat och skrikit på varandra när det hettar till i förhållandenFast ärligt talat, hade TS ex ångrat sig hade han nog tagit chansen att hålla kontakten när hon kontaktar honom upprepade gånger.
Det är nu han får visa om han vill/vad han vill. Nu börjar vardagen för honom, med mera tid för reflexioner och tankar.
Det är här min tanke kommer in. Om det han kan erbjuda är det han visar här - vilket vi får utgå från - är det verkligen något du vill ha? Tassa på tå runt hans förutsättningar, han fungerar inte när han "är i säsong". Det kan kanske fungerar för en annan personlighet än din, någon som kan koppla bort och helt ägna sig åt sitt liv utan att använda pausknappen. För den typen av människor finns också, och är nästan en förutsättning för att få ihop en relation med någon som ditt ex.
Du verkar, utfrån denna tråden, vara en person som sätter livet på paus, går med ångest och frågor, kan inte släppa, kan inte gå vidare, behöver ständigt andra svar, annan form av kontakt för att få ditt behov tillfredställt.
Det blir lite det som ni redan konstaterat: kärlek ensamt kan inte överbrygga så svåra hinder som så inkompatibla personligheter.
Vem vet, orsaken kanske va pga deras olika personligheter och synen på relationen som det inte höll?Det är här min tanke kommer in. Om det han kan erbjuda är det han visar här - vilket vi får utgå från - är det verkligen något du vill ha? Tassa på tå runt hans förutsättningar, han fungerar inte när han "är i säsong". Det kan kanske fungerar för en annan personlighet än din, någon som kan koppla bort och helt ägna sig åt sitt liv utan att använda pausknappen. För den typen av människor finns också, och är nästan en förutsättning för att få ihop en relation med någon som ditt ex.
Du verkar, utfrån denna tråden, vara en person som sätter livet på paus, går med ångest och frågor, kan inte släppa, kan inte gå vidare, behöver ständigt andra svar, annan form av kontakt för att få ditt behov tillfredställt.
Det blir lite det som ni redan konstaterat: kärlek ensamt kan inte överbrygga så svåra hinder som så inkompatibla personligheter.
Fast själva fritidsprojektet och hans säsong har inte varit nåt större problem. Vi konstaterade ju tillsammans att vi hade målat fan på väggen inför vårsäsongen. Höstsäsongen är tuffare för honom och här hade det blivit lite mera pusslande och trixande för att hinna ses, men det handlar ju ändå bara om några veckor på ett år - och bara i två år.
Tror du inte att han hittar ett nytt projekt efter detta?Fast själva fritidsprojektet och hans säsong har inte varit nåt större problem. Vi konstaterade ju tillsammans att vi hade målat fan på väggen inför vårsäsongen. Höstsäsongen är tuffare för honom och här hade det blivit lite mera pusslande och trixande för att hinna ses, men det handlar ju ändå bara om några veckor på ett år - och bara i två år.
Tror du inte att han hittar ett nytt projekt efter detta?
Människor brukar inte ändra personlighet
Är det som vi har gissat?Nä, det tror jag inte - inte något såhär stort, men han kommer inte att bli soffliggande för det. Hans liv var ganska fullt med (mindre krävande) aktiviteter innan också.
Är det som vi har gissat?
Att du har bekräftelsebehov som han inte kan tillgodose?
Tog det slut (främst) pga att du inte blev sedd?
Om det är som du säger, att ni verkligen älskar varandra.
Om ett sådant förhållande tar slut så brukar det va ganska grundläggande personliga olikheter som gör att det inte håller.
Såna uppbrott är smärtsamma och tar tid att komma över.
Är det bara jag som är jättenyfiken på vad det är för jätteprojekt som han håller på med?![]()
Nej nej och nej! Tro nu! Hans projekt har INTE varit ett avgörande problem! Knappt något problem alls! Jag har ju skrivit att jag frivilligt tagit (inte tvingats till!!) ett steg tillbaka och har varit medveten om projektet ända sedan vi träffades.
...och vem är "vi" som gissar hejvilt?
@tott Jag hoppas att du får ditt samtal så du kan gå vidare i livet, oavsett svaret. Du har många gånger låtit desperat i tidigare trådar, men jag vet själv att när något är nytt så är det även väldigt nervöst och jag kan förstå att du vill försöka förstå vad som hände.
Mitt enda råd är att om han nu får tid att träffa dig och du får tillbaka dina saker är att släpp det helt om han inte vill fortsätta, kommer ni å andra sidan fram till att ni ska försöka få det att fungera så vill jag vara den första med att önska er lycka till.![]()
Du säger att ni älskar varandra
Ni har gjort slut.
Han hör inte av sig fast att du (upprepade?!) gånger kontaktat honom.
Då måste du väl ha tänkt tanken "Vad va det som gick fel!?"
Har du någon teori?
Vad är din teori?Jo jag har teorier på allting.