Hur ska jag göra?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Chivita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 691
C

Chivita

Har lite funderingar, vi har ett shettisto som har svår astma som ska tas bort nu innan vintern.

Nu är det så att hennes kompis (shettis valack) som är beroende av henne då han ser dåligt och verkligen avgudar henne och går max 2 m ifrån henne och de bor i samma box och är bästa vänner.

Han är 21 år och i fin kondition förutom att han ser dåligt, har sagt förut att om hon måste tas bort så tar vi bort honom samtidigt.

Tror jag tänker göra så men en del andra tycker jag är dum för att han är ju frisk och kan säkert vänja sig med en ny kompis.

Vill i så falla ej lämna honom till någonstans där han används, p.g.a. av synen och att han bits.

Hur skulle ni göra?

Sv: Hur ska jag göra?

Jag skulle i varje fall testa med en annan kompis. Om det inte funkar så gör det inte, men då har han ju fått en chans

Om det du känner att du vill och är bäst för hästen är att låta honom somna tycker jag absolut du ska göra det.

Jag kan inte säga hur jag skulle gjort eftersom jag inte känner hästen. Men det är oavsett INTE fel beslut om du väljer att låta honom fara till de evigt gröna ängarna ihop med sin kompis. En häst lider inte av att på ett humant sätt avlivas.

Så, strunta i vad andra tycker, och gör det som DU tycker känns bäst, med hjärtat!

Grejen är ju också att ska jag prova att han ska ha en annan kompis så måste jag hitta någon som jag litar på och han funkar med.

Och då måste han prova under den sista tid som han har ihop med henne.

Känns lite som att trassla för båda, när de kan få en bra sista tid ihop.

Men hittar jag ett bra hem så kan jag tänka mig att prova men kommer nog ej leta aktivt efter det.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 554
Senast: lirco11
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 306
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 009
Senast: Johanna1988
·
Kropp & Själ Hej! Jag har sedan cirka 5 år tillbaka varit deprimerad mer eller mindre och jag känner inte igen mig själv från när jag inte var det...
Svar
19
· Visningar
1 797
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka