F
Fitness
Jag håller på att sätta igång min häst efter ca 1,5 månaders vila. Han har varit igång ett tag nu och jag har börjat kräva mer av honom. Att han ska gå i högre form. Jag rider väldigt mycket övergångar, och då kommer han upp jätte fint i formen. Men han orkar bara va kvar där en liten, liten stund. Sen blir han tung, hänger i handen och faller fram igen. Den bra formen kanske håller sig högst två varv på volten och då flåsar han som en dåre hela tiden men är samtidigt nöjd och glad.
Kan jag göra något annat för att behålla den höga formen istället för att göra nya övergångar hela tiden??
Jag har försökt att driva samtidigt som jag lyfter handen lite uppåt snabbt en gång, och försöker på så sätt få honom lägga vikten bakåt igen, men då springer han bara iväg.
Tips??
Kan jag göra något annat för att behålla den höga formen istället för att göra nya övergångar hela tiden??
Jag har försökt att driva samtidigt som jag lyfter handen lite uppåt snabbt en gång, och försöker på så sätt få honom lägga vikten bakåt igen, men då springer han bara iväg.
Tips??