Hur sjuk får man vara???!!

Sv: Hur sjuk får man vara???!!

:eek::eek::eek:

Finns inga ord!

Önskar att det hade funnits färre störda människor ute bland "alla"!

Vilken mardröm! :eek:
Vilken tur att det lilla pyret klarade sig!!!

Det är fruktansvärt vad människor kan göra emot andra människor och djur, det går inte att förstå, när det å anda sidan finns så mycket gott i människor.

Jag hoppas att personen som gjorde det, inte gör om det!

När man väl lämnar sina ungar utomhus sovandes i vagnen så bör man kunna se vagnen när man sitter inne, man kan ju inte lämna en unge sådär och kolla till den sporadiskt.

Alla människor är inte snäll till naturen, och gör sådana saker. Denna händelse kunde förhindrats av att mamman hade koll på sin unge hela tiden (genom ett fönster eller så).

Men fy så fruktansvärt. Vilken lättnad när jag läste att barnet hade överlevt.

så med andra ord ska man sitta vid ett fönster och glo hela tiden barnet ligger ute och sover?
Det funkar inte riktigt så.

så med andra ord ska man sitta vid ett fönster och glo hela tiden barnet ligger ute och sover?

Jo, det kan faktiskt fungera så, vi lever ju i en värld där folk får för sig sådana saker; man kan undvika att få sin unge kidnappat om man har KOLL på dom (som i detta fall..) jag lider mer med ungen o pappan i detta fall än just mamman för hennes uppmärksamhet BRAST på ett oförlåtligt sätt! Ungen skulle inte bli kidnappad, begravd under snön om hon hade koll på barnvagnen där hon förvarade, sitt antagliga, mest värdefullaste sak; ungen. Vad skulle hänt om ungen var dött? Alla gånger något händer har man inte turen med sig.

Att man ska sitta vid ett fönster och ha koll menar jag inte att man behöver glo på den, men så att man har koll på om någon går in på gården, tar vagnen så ungen kan skadas.

Vad skulle hända om vagnen rullade ut och blev påkörd av en bil och både unge o vagn blev potatismos? Skulle man skylla på "ungen låg och sov, bromsarna fungerade inte"?

Den kanske sover jättebra utomhus. Och så ville inte mamman börja plocka med den för den kanske vaknar väldigt lätt och inte kan somna om.

Personligen lämnar jag min unge i vagnen kvar ute sovandes om han har somnat på promenaden. Han sover grymt bra och det är nyttigt med luft. Men å andra sidan bor jag ute i skogen i ingenstans och kan ha "babyvakten" på ;)

Man KAN inte ha koll på barnen jämt. Som tex skulle jag ju inte kunna gå ner och elda medans min dotter ligger i gymmet för nån kan ju koma in o hämta henne. Hon ligger ofta kvar ute och sover, fast vi bor också mitt ute i skogen.

Givetvis får man avväga om man befinner sig på en "säker" plats. Jag tror knappast mamman lämnade barnet ute om hon trodde att nåt kunde hända. Om det nu var som det stod att hon kollade till var 5e minut kollade hon ändå oftare än vad jag hört många andra gör.
Det stod ju även i artikeln att det var känt som ett lugnt område, och jag vet att många andra som bor så lämnar sina barn ute. Även i större tätorter.

Fy farao, jag blev helt kall när jag läste det där, innan jag hann till avsnittet där de berättade att bebisen hittades levande...

Men jag håller med ovanstående talare här, man lämnar inte ett barn ute så där, inte ens några få minuter. Det finns så mycket idioter, det går så jäkla fort... Och nog fan kan man kosta på sig att ha den kontrollen, om det än innebär att man står brevid medan bebis sover? Jag skulle ALDRIG ställa vagnen ute och gå in, inte ens för att kissa, då skulle jag hellre ta in bebis med risk för han vaknar faktiskt.

Jag skulle "inte ens" binda upp min hund utanför dörren utan att ha henne under uppsikt, än mindre lämna ett barn...

Nu ursäktar inte det på något vis vad som har hänt dock.

Håller med, man lämnar inte barn ute ensamma så. När jag har lämnat våra söner sovandes ute i vagn så har jag haft babyvakten på, dörren öppen om vädret tillåter, vagnen vid fönster och jag själv har suttit i närheten (synhåll) av fönstret.

*kl*

Vi har alltid haft våra barn sovande på vår farstukvist, med babyvakt på och myggnät.

Jag tror dock inte att man kan gardera sig helt. Det kommer alltid att finnas någon stund på dagen då man brister i uppmärksamhet (ett annat barn behöver hjälp, du måste springa på toaletten etc.)

Och det är då någon sjuk jävel passar på.....:eek:

Jag tror att man känner sig lite mer skyddad i ett villaområde med större tomter etc. jämfört med ett lägenhetskomplex men den här händelsen tyder ju på motsatsen.

Jag är glad över vår inglasade balkong, mången är de timmar som sonen sovit där ute :)

Jag har lämnat honom också med bara babyvakt hemma hos en kompis och så hos kusinerna. Jag upplevde det aldrig som att något skulle kunna hända. Undra hur jag gör med nästa barn? Jag tycker att jag hört allt med babyvakten..?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 689
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 157
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 539
Senast: Madalitso
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
3 031
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA