Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är också uppvuxen i villasamhälle, men där villorna var 100-150 kvadrat kanske, då har man sällan lekrum. När man var liten och lekte hos kompisar så var man i deras rum, det fanns inget speciellt "lekrum", utan man hade ett rum, där man hade både säng och leksaker. Det är det normala för mig.
Jag tänker mig att extra lekrum blir det när man bor på 200+ kvadrat? Och det är det nog inte så stor andel av befolkningen som gör. Mina farföräldrars hus, t ex, i en liten ort 50 mil från Stockholm, är på knappa 100 kvadrat, och där finns det definitivt inget lekrum, utan det mer traditionella kök-kammare-sal på nedervåningen, och sovrum på övervåningen.
Behövs inte många kvadrat för att ha många rum. Vi bor i radhus på 130 kvadrat, och har 6 rok.
Har man många rum så väljer man nog väldigt olika vad man använder dom till. Vissa väljer att ha lekrum, andra matrum eller gästrum/atbetsrum?
Eller ha många barn som behöver rum
Vi har ett gästrum (som ska bli tv-spelsrum) och ett rum som förråd. Lekrum har ej behövts då dottern har allt i sitt rum men även en leksakshörna i vardagsrummet.
Skulle kunna skaffa typ 3 barn till är hemma, men skippar det japp bor för stort men bor billigt hehe.