Hur ser det ur i eran sadelkammare

Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Kanske med hjälp av en finurlig liten uppfinning vid namn "pall" ;) ;)

Vill också gärna se fler bilder, det är så inspirerande!
Själv håller jag på och planerar min för att se hur jag ska utnyttja ytan på bästa sätt.
Lovar att uppdatera med bilder när det väl är färdigt!

Jag tror vi har 2,70 i takhöjd men det är väl något mindre i sadelkammaren eftersom det är isolerat i taket.
jag når bra o ta ner men behöver pall för att hänga upp dem.

Här kommer några bilder från min sadelkammare!

20091113025.jpg

20091113021.jpg

20091113022.jpg

20091113023.jpg

Till vänster om diskbänken står ett litet kylskåp. Det ska egentligen inte stå där, men när man bygger på andra delar får saker flytta runt lite:laugh:!
Där kylskåpet står ska den lilla korgen som hänger på tränshängarna vara. Det är egentligen en liten hörna för lädervård.

När jag har hittat ett bord som passar ska det stå mot väggen under tavlorna.

Jag tror att sadelkammaren är 3x5 m, takhöjd ca 2,6 m.

Knappen

Vi har sadelkammare storlek minimal. Sadlarna, borstar, skydd och hjälmar är typ det som får plats;
11299507.jpg

Nu har vi dessutom gjort om och målat. De vänstra skåpet högst upp finns inte kvar längre utan där är 2 sadelhängare istället.
11299508.jpg

Sen har vi ett täckesrum i anslutning till foderkammaren
11299552.jpg

Knapp på mej själv

Måste bara fråga er som hänger täcken i sadelkammaren - luktar det inte väldigt unket och jobbigt i sadelkammaren när det hänger en massa halvtorra täcken där inne?

jo det gör det, därför har jag dom inte där. ;) enda som får torka i sadelkammaren är ridtäcken och benskydd, täcken endast i undantagsfall (väldigt sällan!). tror inte heller det är så bra för allt läder med fukten.

Jag har så jag kan hänga upp täcken i sadelkammaren, oftast brukar jag iof hänga upp dom i garaget, men tycker inte att det blir vare sig fuktigt eller luktar illa...

jo det gör det, därför har jag dom inte där. ;) enda som får torka i sadelkammaren är ridtäcken och benskydd, täcken endast i undantagsfall (väldigt sällan!). tror inte heller det är så bra för allt läder med fukten.

Tänkte nästan det. Vet ju själv hur jobbigt det luktar bara man går in i täckeskammaren när de blöta täckena hängt där några timmar, och då har vi ändå både fläkt och element...

Jag hänger inte in blöta täcken i sadelkammaren, jag har så jag kan hänga upp ett täcke på boxen, visst torkar de inte så jättebra i stallet om de är riktigt blöta.
om det regnar konstant flera dagar så brukar jag ta in täckena och torka dem i pannrummet över natten.
Schabrak, ridtäcken och benskydd torkas i sadelkammaren.

när jag var inackorderad hoss grannen så torkare vi alla täcken på halm loftet eller i det gamla kostallet. fanns ribbor till täckena på loften så allt torkade jätte fort. ska nog ha en liknande lösning i det egna stallet^^

Verkligen jättesnyggt men hur fasen håller man det så. Leriga hästar, leriga prylar, leriga skor, för ni menar väl inte att ni byter skor så fort ni går in sadelkammaren ;). Min kommer definitivt inte bli så tjusig även om jag önskade det. Nej jag får nog inse mina begränsningar, leriga stövlar lär hamna där inne :D .

Det syns inte på bilderna (jo förresten lite på bilden mot fönstret) men jag har 2 st svarta gångmattor som tar det mesta av skiten! De är guld värda!
En vid sadelhängarna och och en framför diskbänken.

Brukar behöva sopa rent varannan - var tredje dag. Det är inte så stort så det går ganska snabbt.

Vi har inte så lerigt att det är något större problem. Brukar borsta av leriga täcken och skydd utomhus innan de får komma in och torka.

Det som syns mest har jag upptäckt är all päls som fastnar i utrustningen när hästarna fäller, men det är lätt att städa upp.

Kul att ni gillar min sadelkammare! Det gör jag också!:love:

jag har en sko-borst-sak utanför sadelkamaren som jag använder varje dag då stövlarna blivit leriga^^
så fort man glömmer att borsta av skorna så blir sadelkammaren både halmig och lerig:( (är dock mycket glad över kakel golvet då det är lätt att städa:D)

Nej, jag vill inte ha så mycket fukt som en diskbänk medför i min sadelkammare för lädret och textiliernas skull. Det blir lätt fuktigt ändå med svettiga schabrak osv.

Det behöver inte bli fuktigt alls. (Om det blev det skulle jag inte heller vilja ha någon) Fukt vill inte jag heller ha i sadelkammaren. Diskbänk i sadelkammaren är jättebra tycker jag. Jag har element i sadelkammaren som är inställt så att det alltid är drygt 10+ grader där. Jag vill inte stå och putsa ute i stallet (kallt på vintern)
Praktiskt till foderhinkar också. :)

Det här är gamla bilder på min sadelkammare, tagna ungefär precis när vi flyttat till gården så allt ligger huller om buller men nåväl, ni ser ju lite grann hur det ser ut i alla fall, fast andra sidan av sadelkammaren hade jag inga bilder på i datorn. Jag kan fixa nya någon dag! :idea:

29924326.jpg

29924330.jpg

Fabian, så mange fine salrom!!! <3

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag tänkte köpa Muck boots, för barn då fötterna drar den storleken. När jag googlar kommer det upp en rad med snarlika sidor som har...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 881
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 147
Senast: verser
·
Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
996
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 192

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka