Sv: Hur rolig är du egentligen?
När jag tränar med unga dåren så har vi massor av olika belöningsformer.
Det som verkligen får henne att stråla av glädje är när vi brottas, leker för fullt utan leksaker och hoppar runt och "slår" på varandra. Jag "slår" henne, hon biter (väldigt snällt) i min arm, vi springer runt lite, hon hoppar på mig, jag hoppar runt och puttar och "slår" henne.. Helvimsigt och skitkul både för henne och mig
Sedan jagar vi varandra, jag springer iväg i full fart och hon springer efter mig, sedan springer jag efter henne något steg och därefter får hon jaga mig igen. Ofta har vi det som inslag i själva "brottningen" då och då.
Dragkampsleksaker älskar hon. De brukar jag även kasta iväg ibland så att hon får hämta dem. Vi använder rep, gosedjur, pinnar, trasor (gamla mjukisbyxben som jag knutit en knut på i vardera ände) osv.
Godis uppskattas också mycket, men det ger jag bara när vi finslipar på något som tex fotgående eller belönar mitt under ett moment för att snabbt kunna fortsätta.
Och justja, vad som passar min dam bra är att ha ett gammalt ridspö, knyta ett snöre i det, sätta ett gosedjur eller liknande (jag tog en bit gammalt kaninskinn) i snöret och sedan kasta runt med det så att hon får jaga.
Såhär ser det ut: