alltidhemlig
Trådstartare
Sv: Hur orkar man samarbeta med någon som vägrar allting?
Han har inte bil utan åker buss med ett byte. Då tar det ett par timmar totalt. (Längre om tidtabellerna inte klickar ordentligt.)
Nej, resan går inte att omboka då mina föräldrar ska med på resan och vi har samtliga prickat in semester den veckan. Dessutom är det delvis med anledning av min pappas födelsedag som resan blir av just den veckan.
Jag vill ha 50-50 för att det gynnar barnet mest i sin kontakt med båda föräldrarna. Ett av barnvaktspassen sover barnet i stort sett hela tiden då pappan jobbar 19-08 så då gör det ingen större skillnad vem som är ansvarig vuxen, pappan eller en barnvakt. (Sen sover pappan förvisso lite på förmiddagen men inte så många timmar eftersom han måste vända tillbaka dygnet eftersom söndagens jobbpass är på dagstid.)
Det kompenseras ju (utgår jag från) att barnet har kortare dagar på förskolan på sin pappa-vecka och total pappa-barn-tid bör således inte skilja sig från någon med ett mån-fre-jobb.
Hur lång tid tar det? Det är stor skillnad på att köra den sträckan varje dag och att köra den en gång per vecka (helgboendet kan ni ju turas om med körandet). Då hade barnet kunnat få fördelen av bara en förskoleplacering.
Han har inte bil utan åker buss med ett byte. Då tar det ett par timmar totalt. (Längre om tidtabellerna inte klickar ordentligt.)
Jag tycker att du ska akta dig för att bli utpressad, det gäller både skulden på 30.000 kr och semesterresan (finns det ingen möjlighet att omboka?).
Vad är anledningen till att du vill ha 50% var, är det för barnets skull eller för din egen? Utan att ha någon som helst egen erfarenhet i ämnet känner jag nog själv att om barnet ska sitta hos barnvakt varje helg de är hos pappan hade jag hellre valt ett koncept där jag fick ha det mer stadigvarande och varannan helg borta (träffar pappan barnet så pass sällan så hade jag antagit att denna jobbade dubbla pass på sin lediga helg eller fixade ett kvällsjobb så att han verkligen kunde umgås med barnen den tiden.
Nej, resan går inte att omboka då mina föräldrar ska med på resan och vi har samtliga prickat in semester den veckan. Dessutom är det delvis med anledning av min pappas födelsedag som resan blir av just den veckan.
Jag vill ha 50-50 för att det gynnar barnet mest i sin kontakt med båda föräldrarna. Ett av barnvaktspassen sover barnet i stort sett hela tiden då pappan jobbar 19-08 så då gör det ingen större skillnad vem som är ansvarig vuxen, pappan eller en barnvakt. (Sen sover pappan förvisso lite på förmiddagen men inte så många timmar eftersom han måste vända tillbaka dygnet eftersom söndagens jobbpass är på dagstid.)
Det kompenseras ju (utgår jag från) att barnet har kortare dagar på förskolan på sin pappa-vecka och total pappa-barn-tid bör således inte skilja sig från någon med ett mån-fre-jobb.