Hur ofta städar ni

_Runaway_

Trådstartare
Hur ofta byter ni strö i buren hos era små liv? Vilka djur? storlek på djur? Antal djur i buren?

Städar själv en gång i veckan, ibland några dagar mer emellan. Har två små (SMÅ??!! :crazy: ) marsvinsflickor i buren som ääääälskar att sprätta ut spånet när det är nystädat!

Sv: Hur ofta städar ni

1 kanin - en gång i veckan +utskottat i hörnen morgon och kväll
2 marsvin (i samma bur) - var 3:e dag ungefär, riktigt duktiga på att lorta ner :p .

har ju lite med storlek på bur att göra också... själv har jag fyra marsvin i en 160*60cm stor bur, städar 1-2 grr i veckan. när det behövs helt enkelt ;) de är ju bra på att kissa de små liven iaf :angel:

1 ggn/vecka och oftare om det behövs hos råttorna.
I en bur är det 1 råtta, burens storlek vete sjutton men för liten är den iaf. Är rätt tvungen att använda den så jag kan byta strö ofta och Rex sover mest bara ändå tyvärr.
I en annan bor 2 råttor, vet inte storleken på den heller.
I den tredje bor tre honor, den är 95*50*75 cm (LDH)

Hos sniglarna plockar jag skit typ varje dag och tar ut matrester, och byter jord 1 ggn/månad ungefär. Akvariet är just nu 60*30*35 cm (LDH) och där bor 14 sniglar, de flesta bebisar.

Inne:
1 papegoja: 1 g. per vecka - tidning eller pappersströ
1 marsvin + 1 hermelinkanin i samma bur: Kisshörnet varje dag, hela buren 1 g. per vecka - pappersströ

Ute:
29 höns + kycklingar: 1 g. per vecka på golvet, ca. 1 g. per månad i bingen - pappersströ på golvet, torvströ i bingen.
15 vaktlar + 2 kaniner i samma utrymme: 1 g. per vecka - pappersströ
3 hästar: Varje dag - pappersströ

Det pappersströ jag använder är dagstidningar som skurits sänder i en maskin så det blir frimärksstora bitar. Jag köper det i stora plastsäcckar. Det är suveränt bra till ungeför samma pris som kutterspån från Granngården. Det är luktfritt, suger upp bra och dammar ringet alls.

När jag hade smådjur, och på skolan pillar jag varje dag, hemma varannan ibland.

Jag har två marsvin i en 100x50 cm bur och byter allt var 4:e dag ungefär. Häver ut allt och diskar plastdelen. De har toalådor ute på golvet som jag tömmer ca varannan dag.

Just nu städar jag varje dag till mina två kaniner. Då byter jag ut precis allting: tidningar, spån och hö. Det beror på att de temporärt (det är i alla fall tanken, men det är väldigt mysigt att ha dem här uppe) bor uppe i köket. De har en 100x50-bur (väl litet) men är ute på köksgolvet större delen av dagarna och kvällarna. Där har de en toalettlåda men jag misstänker att de allvarligt missförstått vitsen med den... De gräver mest i den och hoppar in i buren och gör ifrån sig istället.

Jag har en ganska stor blandraskanin mellan japansk kanin och gotlandskanin, samt en liten dvärgvädur. Jag provar att lägga in en bild på dem, få se om det fungerar...

kanelosprackli.JPG

Normalt sett bor de annars nere i varmgaraget i en riktigt stor kaninbox. Där behöver jag bara göra rent toaletthörnan en gång i veckan.

Jag städar 1 gång i veckan ungefär. Då byter jag allt.
Jag brukar ibland "småstäda" under veckan i den hanarna bor i, hos honorna blir det oftast inte så smutsigt. Burarna är stora 150x50.

I ena bor 3 hanar i andra 2 honor.

Åh...inte med saken att göra med dvärgv. ser ut som min pojke :love: ....kanske alla viltgrå är lika, vad vet jag :p ...

Åh, det kan jag inte tänka mig att han gör... Min är ju världens finaste! Det kan ju inte finnas två världens finaste menar jag :D.

Skämt och sido: vad kul att du också har en så söt kanin!

Daphine skrev:
Åh, det kan jag inte tänka mig att han gör... Min är ju världens finaste! Det kan ju inte finnas två världens finaste menar jag :D.

Skämt och sido: vad kul att du också har en så söt kanin!
Hehe, nej du Daphine. Det är jag som har världens finaste kaniner! :D

Har 2 dvärgvädurar som bor i en bur 200x80. Jag brukar städa hos dem med ungefär 4 dagars mellanrum, och du byter jag allt. Emellan brukar jag städa bort det mesta av pluttarna och det som är blött.

Jag byter strö 2-3 gånger/vecka till min kanin. Min kanin är ute många timmar/dag så det blir inte så smutsigt. :smirk:

Jag vet inte hur stor hennes bur är men det är en modell STOR!

Jag måste städa till min kanin varje dag annars luktar det pyton!

Jag har precis som du två "små" marsvinsflickor och jag gör rent åt dem en gång i veckan. Det behövs inte mer då jag har spån + halm. Provade att bara ha halm men det luktade så fruktansvärt illa!

*lånar knapp*

Byter tidningspapper (smutsiga) varje dag år min amazonpapeoja och 1gång/vecka så tar jag ut alla och damsuger botten och torkar gallret och ´byter/rengör grenarna

Åt råttorna städar jag ordentligt 2gånger/vecka och skitlådan varje dag.

Har 5 kaniner, i 3-fackaren som är 115*55 cm bor överst 1 kanin o ett marsvin, i mitten dvv hona med sin 3 mån unge och underst en ensam hermelin hona. Hermelinen är jätterenlig och jag behöver bara 1 gång i veckan se över under halmen om tidningen blivit blöt och ta toalådan. De andra är rätt grisiga och där städar jag minst 2 ggr i veckan. Sedan har jag en 120 *60 bur oxå med en dvv och en dvärghare i och den dvv honan är världens gris!! Men städar där 2 ggr i veckan oxå men då byts verkligen allt ut.

Mitt undulatpar bor i en 60*35 bur och där städar jag oerhört sällan då de har pellets och ej frön och knappt smular ngt på tidningen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag känner mig konstant sysselsatt. Trots att jag bara jobbar 25%. När försäkringsbolaget skulle boka tid för husbesiktning så hade vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
6 467
Senast: Wille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 458
Senast: Exile
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 365
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.