Hur ofta städar ni

Sv: Hur ofta städar ni

Men de bajsar ju i buren?
Jag tycker du skall skaffa dig en bur med större mått än 35 :(

Har fem kaniner varav en är dräktig.
Nu på sommarhalvåret gör jag normalt rent hos dom varje morgon innan jag går till skolan om jag nu inte är försenad, då görs det på eftermiddagen. Allt blött ut och gammalt spån i kisshörnat och nytt i resten av buren.

Jag har tre dvärgvädurar, två honor (1,45 kg och 1,7 kg) och en hane (1,6 kg)
och så mina två franska vädurar, en hona (6+kg) och en hane (5kg, liten)

har en kanin i varje bur då ingen av dom vill ha nån annan i sin bur, möjligtvis min ena dvv.hona men hon har hiskerlig respekt för andra kaniner. Skulle vara om hon fick en kull till med ungar och spara en hona ur den kullen men tyvärr kan hon inte få några fler kullar :( får jätteont i ryggen.
min andra dvv.hona är så fruktansvärt aggressiv vid fodring så hon skulle nog inte tåla nån :crazy: men dom är ute varje dag antingen lös, hoppträning eller i betesbur så dom mår nog inte dåligt för det.
Betesburarna brukar jag sätta rätt nära varandra så dom har sällskap av varandra då utan att det blir några konflikter :)

jag städar en gång - 2 gånger i veckan hos mina djur, kan gå några dagar emellan.
jag har 3 guldhamstrar ochen chinchilla, som ska sälja:( och har naturströ i burarna.

Har bara en kanin nu, den andra dog igår, men vi säger att jag har två kaniner.De var i samma bur. Rengjorde när det behövdes, ungefär var tredje dag. Dvärgvädurar. Snart har jag väl ingen :cry:

Pow pow med sällan menar jag var 10 :e dag eller så och de är inte mycket i buren-de bajsar på mina gardiner istället :rofl:

Och Buren är inte 35 cm :crazy: utan den är 60 cm lång, mät upp det och du ser att det är mycket längre än de flesta undulatburar! Den är 35 cm djup och 50 cm hög.

Skäggagam - buren städas ganska sällan. Mamma kör lite med damsugaren över sanden ibland för att få bort småskräp och matsmulor. :smirk:
Han utför sina behov(som eg är ett enda behov) 1 gång, kanske var 3e-4e vecka, oftast på golvet ute i köket. Han är en rumsren liten padda. :bow: Och då tas det bort på en gång.

Lättskötta djur. :cool:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag känner mig konstant sysselsatt. Trots att jag bara jobbar 25%. När försäkringsbolaget skulle boka tid för husbesiktning så hade vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
6 467
Senast: Wille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 458
Senast: Exile
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 365
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.