hur ofta hoppar ni i veckan?

Sv: hur ofta hoppar ni i veckan?

1 gång/vecka för tränare.
När det inte är vinter blir det lite halvseriös hoppträning hemma 1 gång i veckan också.

okej, så du tränar för tränare en gång i veckan..men så du tränar inget sj då?:cool:

1 gång för tränare.
När det är bra underlag skuttar vi runt lite på terrängbanan ng gång i veckan :)

okej..hur högt hoppar ni då??..e lite nyfiken ;P

jag tränar för tränare 1 gång i veckan, är det mkt tävlingar blir det mindre. vill inte hoppa för mkt!
höjden är väldigt olika det beror ju på övningar osv. men om det är bana runt 110-120, brukar nästan aldrig hoppa högt på träning

Jag hopptränar min häst 1 gång i veckan på hinder. (lektion) Och rider även 1 dressyr lektion i veckan.
Sedan rider jag över markbommar ca 1-2 ggr i veckan. Jag kombinerar mycket dressyrarbete med bomövningar. Rider även i skogen och lugnt på lite hårdare underlag så att hans senor och ben får tränas. Att bara rida på mjukt underlag kan förstöra mera än hjälpa.

Jo, men inte på vintern då underlaget inte tillåter det och jag
inte har tillgång till ridhus här hemma.

celeste skrev:
okej..hur högt hoppar ni då??..e lite nyfiken ;P

Jag hoppar inte så högt kanske runt 70cm, min häst är väldigt grön än. Men de sandra i min grupp som tävlar på LB/LA nivå tränar inte så högt heller, det sliter bara på hästarna, det brukar bli bli några högre språng mot slutet.

Jag tränar för tränare en gång i veckan, sen blir det lite markarbete med bommar hemma lite då och då.

1 gång/vecka + en hel helg/månad. och lite markarbete m bommar på egen hand däremellan ibland

Hopper i snitt to ganger pr uke, varierer litt om jeg har trener begge eller bare en av gangene.. Alltid en time med trener i uka. Sommertid blir det også hopping i terrenget, da som regel bare en gang på bane i tillegg til det..

Min A-tränare säger att man bör hoppa varje dag, så jag hoppar så ofta som möjligt. Detta motiverat på följande vis: Hoppar man bara en gång i veckan och därefter åker på ett 3-dagars meeting är hästens ben inte vana vid så hårda smällar så ofta. Hoppar man däremot varje dag så vänjer sig hästens ben.
Han menade då inte att man bör hoppa höja hinder varje dag utan kanske 30-50 cm varje dag förutom någon gång i veckan då man kan höja upp det.

jag tränar för tränare 1 gång i veckan. plus småhinder bara för att skutta. vi hoppar aldrig speciellt högt än :) fast nu har det varit ett långt uppehåll för min ponny har varit sjuk.

när jag har hoppsadel så blir det vanligen en gång varannan eller var tredje vecka :rofl: i ridhus alltså. På sommaren hoppar jag mer ute i naturen, kanske 1 gång i veckan

Hopper for instruktør en gang i uken.
Noen helger innimellom hvis det er et kurs jeg vil være med på.

Tränar för tränare en gång, sen tävlar jag vanligtvis varannan helg. Brukar dessutom hoppa lite småhinder ganska ofta.
/Melle

Idun skrev:
Min A-tränare säger att man bör hoppa varje dag, så jag hoppar så ofta som möjligt. Detta motiverat på följande vis: Hoppar man bara en gång i veckan och därefter åker på ett 3-dagars meeting är hästens ben inte vana vid så hårda smällar så ofta. Hoppar man däremot varje dag så vänjer sig hästens ben.
Han menade då inte att man bör hoppa höja hinder varje dag utan kanske 30-50 cm varje dag förutom någon gång i veckan då man kan höja upp det.

okej, det e lite så jag ka tycka ibland oxå, för om man inte hoppar ofta med hästen så e ju inte hästens ben vana med smällarna...men när mna hoppar ofta behöver man ju inte liksom hoppa typ 1 m...utan 30-50 cm som sagt:) så det va din tränare som sa det?:bow: va bra, för då kan jag börja hoppa lite emr, för jag har varit så osäker på hur ofta man ska hoppa:)

Hoppar för tränare en gång i veckan, aldrig hemma (förutom diken odyl ibland). Detta eftersom jag har en unghäst(5år) och inte vill slita på honom, och att han ska tröttna (fast han älskar det just nu iaf :p
Ska ut och tävla nu i vår oxå, så då blir det ju hoppning lite oftare. :D

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag undrar hur ofta det är optimalt att träna bommar? Har ett sto som jag tränar bommar med en gång i veckan. (Islandshäst )...
Svar
8
· Visningar
745
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 004
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Emma Byström är ridlärare och C-tränare i dressyr. När det är dags för hoppning är kontrollen för henne A och O – här delar hon en...
Svar
0
· Visningar
108
Senast: Gunnar
·
Trädgård & Växter Jag är väl medveten om att det inte finns någon regel direkt för hur ofta gräs ska klippas som så, men om man tänker att man den här...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 923
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar