B
Britta68
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....
Klart det skulle vara bäst om båda gick halva vägen var! Men jag är hellre övertydlig än att jag går och grämer mig över att folk (män :smirk: ) inte förstår mina åsikter och behov.
Själv är jag finlanssvensk så jag lever och verkar varje dag på ett språk som inte är mitt modersmål. Det är enda alternativet om jag inte vill flytta till Sverige....det är väl också en typ av anpassning antar jag.
Håller med!
Jane_Done skrev:Att människor ska förstå varandra och kommunicera är ju grundläggande för mänskligheten. Jag ville bara uppmärksamma det faktum att det ena könet verkar anstränga sig mer för att förstå det andra än vice versa..
Klart det skulle vara bäst om båda gick halva vägen var! Men jag är hellre övertydlig än att jag går och grämer mig över att folk (män :smirk: ) inte förstår mina åsikter och behov.
Jane_Done skrev:Visst vore det trevligt om resten av världen låg i som sjutton för att lära sig svenska? Det skulle liksom vara så lätt att resa runt i världen. Det skulle också berätta för mig att svenskar var väldigt viktiga och jag skulle inte behöva anstränga mig med att lära mig andra språk...
Själv är jag finlanssvensk så jag lever och verkar varje dag på ett språk som inte är mitt modersmål. Det är enda alternativet om jag inte vill flytta till Sverige....det är väl också en typ av anpassning antar jag.
Jane_Done skrev:Men det här var bara en liten utvikning, jag ville bara konstatera faktumet och kanske bidra till vi tänker till ett extra varv.
I konsekvensens namn skulle jag kanske rekommendera mannen i förhållandet att lära sig lyssna in bättre, förstå och tolka sin partners önskningar. Om inte annat riskerar han väl att förlora sin partner. I förlängningen i alla fall.
Håller med!