Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Jane_Done skrev:
Att människor ska förstå varandra och kommunicera är ju grundläggande för mänskligheten. Jag ville bara uppmärksamma det faktum att det ena könet verkar anstränga sig mer för att förstå det andra än vice versa..

Klart det skulle vara bäst om båda gick halva vägen var! Men jag är hellre övertydlig än att jag går och grämer mig över att folk (män :smirk: ) inte förstår mina åsikter och behov.

Jane_Done skrev:
Visst vore det trevligt om resten av världen låg i som sjutton för att lära sig svenska? Det skulle liksom vara så lätt att resa runt i världen. Det skulle också berätta för mig att svenskar var väldigt viktiga och jag skulle inte behöva anstränga mig med att lära mig andra språk...

Själv är jag finlanssvensk så jag lever och verkar varje dag på ett språk som inte är mitt modersmål. Det är enda alternativet om jag inte vill flytta till Sverige....det är väl också en typ av anpassning antar jag.

Jane_Done skrev:
Men det här var bara en liten utvikning, jag ville bara konstatera faktumet och kanske bidra till vi tänker till ett extra varv.
I konsekvensens namn skulle jag kanske rekommendera mannen i förhållandet att lära sig lyssna in bättre, förstå och tolka sin partners önskningar. Om inte annat riskerar han väl att förlora sin partner. I förlängningen i alla fall.

Håller med!
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

*lånar knappen*


Generell fråga:

Jag förstår inte vad som är problemet?

EXAKT vad är det som gör att ett barn är mer beroende av mamman än pappan?

Mina bästa vänninor pumpar ur och sedan sticker de. Sedan ammar pappan med flaska om det behövs. De flesta av killarna passar även på att bada/byta, laga mat och städa vid behov.

Sedan har jag kvinnliga bekanta som tar vilken skit som helst från sina partners, nöjda är de inte men totalt oförmögna att göra något åt sin situation.

Så ja, jag kan inte låta bli att fundera över vad det är för andra sorterings män som några av er verkar leva ihop med?
Ni behöver väl inte fråga på ett forum vad som är rimligt att begära i denna typ av fråga?? Vilka behov just DU har vet DU väl bäst själv!?!
DU vet hur DU vill ha det för att må bra och vara nöjd!! Se till att kräva det också!
Ta en kurs i argumentationsteknik och skrid till verket!

Sedan finns det ju kvinnor som själva anser att kvinnans plats är bakom spisen och mannens i lekstugan men det är ju ett medvetet val!

Själv vill jag träffa en man att dela ett kärleksfullt liv med - med eller utan barn!

Rätt sorgligt när människor inser att de inte har något gemensamt när barnen flyttar ut. Det innebär att de kastat bort flera år som skulle kunnat varit betydligt rikare antingen på egen hand eller ihop med en partner de verkligen älskade.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

cross2 skrev:
och rida medans sambon/maken tar hand om barnen?

Min idiot till sambo anser att hans fritidsintresse (bilar) är mkt viktigare än mitt och jag får därför bara vara borta 2 ggr/vecka a´la 3 timmar/gång. Han däremot spenderar ca 15-20 timmar i veckan i garaget utan att han tycker att det är konstigt. Helgerna är han ALDRIG hemma. Mina två ggr är således lagda på vardagarna efter middagen (när sonen 13 månader ändå snart ska gå och lägga sig). Ändå ger sambon mig dåligt samvete varje gång och säger att jag skiter i min son.

Nu har jag dåligt samvete för jag skulle gärna vilja rida 3 ggr/vecka, men inser ju att det är omöjligt då sambon vägrar gå med på det. Varför är hans fritid så mkt viktigare än min?



Jag har läst hela tråden och tänker inte diskutera vem av er som har mest rätt eller vem ss fritid som är viktigast. Vad som slår miog är dock hur omogna ni verkar båda två! Hallå, ni har blivit föräldrar!!! Av vilken anledning tror ni att er egen fritid är så himla viktig??? Sälj hästarna och bilarna! Ni har ett barn att ta hand om. Är inte det viktigare? Om era fritidsintressen inkräktar så på den tid ni borde ägna åt barnet varfär skaffar ni då barn? Barn tar tid! Häst- och bilintresset får ni väl ta upp igen när barnet/barnen blir stora! Det är ingen mänsklig rättighet att hålla sig med tidsödande hobbies när man har blivit mamma eller pappa. Vill man ha egen tid utan barn bör man undivka att skaffa barn, så enkelt är det. Väx upp!
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

lenae skrev:
Om era fritidsintressen inkräktar så på den tid ni borde ägna åt barnet varfär skaffar ni då barn? .......Väx upp!
Det var ord och inga visor! Det skulle kunna varit supernanny som sa dem! ;) Jag håller med dig till viss del; angående det där med att växa upp. BÅDA borde väl ha insett att en viss hobbytid skulle få stryka på foten när barnet kom? Å andra sidan tror jag inte att man behöver helt och hållet sluta med allt "eget" liv när man får barn. Det är nog inte bra för barnet heller om den blir det nya "fritidsintresset" (och då tänker jag på föräldrar som liksom lever BARA för och genom sina barn :crazy: ). Det kan nog vara bra även för barnet om föräldrarna har lite egentid några gånger i veckan. Då blir de gladare som människor. Och när barnet är större kan det delta i både garaget och stallet och lära sig ta ansvar på så vis. Och kanske också lära sig att inte dess behov alltid och omedelbums är prio 1 hela tiden.

Så jag skulle föreslå en medelväg: komma överens om ett par kvällar i veckan var för egentid då man får göra vad man vill. Denna tid bör naturligtvis vara lika för båda. Och mamman måste lita på att pappan sköter barnet lika bra som hon själv och våga släppa kontrollen över allting.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Öh.... tid utan barn finns ju uppenbarligen men vad det handlade om i Cross2s fall var ju fördelningen av den. Där han ger henne dåligt samvete för de 2 (?) timmarna hon är borta från barnet och de 15-20 timmarna han är borta.

Jag är otroligt intresserad av varför kvinnor av många män förväntas investera mycket mer i familjen.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Knapplån

Jag håller med både Olinda och Carola Lind. Superbra skrivit!

Sen undrar jag varför man väljer så otroligt dåliga partners att skaffa barn med? Och inte räcker det med ett heller...nä, flera barn ska man ha med den mannen.

Vissa kvinnor så korkade och svaga att jag skäms.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Trossnästösa skrev:
Kom igen och stötta CROSS2 så hon får ordning på karln istället.


:bow: :bow: :bow:

Risken kanske blir annars att cross2 sticker huvudet i sanden och lider i tysthet istället. Det kan vara jättesvårt att jobba sig upp ur ett underläge. Peppning...
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Får? Ursäkta, jag förstår inte frågan... Vem ber om lov? :confused: Vi har inga barn och jag är inte så säker på att vi nånsin skaffar några, men inte frågar jag om lov när det gäller mina intressen. Skulle min sambo försöka bestämma över vad jag ska tycka, tänka och göra skulle han åka ut fortare än kvickt och låset skulle vara bytt i samma sekund. :mad:

Jag skulle aldrig skaffa barn med en karl som varken respekterar mig eller mina önskningar eller som har något intresse av att ta del av vardagen och ansvaret. Att bilda familj är väl något som man gör gemensamt, varför skulle då ansvaret ligga på bara den ena parten? Ta ungen i barnvagnen och dra iväg med den till verkstan och lämna den där. Kan du inte lita på din man så tycker jag du ska lämna honom. :crazy:

Hellre leva ensammen och må bra än tillsammans och må dåligt. :cool:
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

No1 skrev:
*lånar knappen*


Generell fråga:

Jag förstår inte vad som är problemet?

EXAKT vad är det som gör att ett barn är mer beroende av mamman än pappan?

Mina bästa vänninor pumpar ur och sedan sticker de. Sedan ammar pappan med flaska om det behövs. De flesta av killarna passar även på att bada/byta, laga mat och städa vid behov.
Det funkar inte för alla att pumpa istället för att amma faktiskt. Men det här med amningen handlar ju bara om drygt 6 månader så det är inte en speciellt lång period då man som pappa inte kan sköta matningen.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Jag vet precis! Jag har en "kompis", eller föredetta uppstallnings-chef, hon var tvungen att sälja sin häst för att det tog för lång tid. Enligt honom! Oftast känns det som om ridning tar lång tid för att du måste åka iväg och och du "binder" upp dig. Om det är något kanske din man kan gå in och hjälpa till, men för dig är det kanske svårare att avsluta om det är något som händer. Tycker dock att du har all rätt att ta med dina hästar att göra. Det är stimulerande! Försöker bara tänka mig hur han kanske resonerar. Lycka till, och stå på dig!
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

CarolaLind skrev:
Det var ett bra exempel på hur kvinnor suddar ut sitt eget jag, tex. när de träffar en partner.

:bow:
Det tycker inte jag. Det finns vänninor också som suddar ut sina vänninors eget jag.

Och är man en vän, så finns man väl kvar, även om vänninan proriterar ett annat sällskap under en tid eller för alltid.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Narcissa__Malfoy skrev:
Knapplån

Jag håller med både Olinda och Carola Lind. Superbra skrivit!

Sen undrar jag varför man väljer så otroligt dåliga partners att skaffa barn med? Och inte räcker det med ett heller...nä, flera barn ska man ha med den mannen.

Vissa kvinnor så korkade och svaga att jag skäms.

Och vissa kvinnor uttrycker sej så klumpigt att jag skäms.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Måste hålla med där.

Jag är själv uppvuxen i ett hem där min mor hela tiden tryckts ner. Börjat med små pikar, sedan kraftiga manipulationer för att till sist övergå i psykisk och fysik misshandel. Jag har aldrig någonsin skämts över min mor för att hon var "svag". Hon var inte korkad heller för den delen.

Det jag kan bli arg för är människor som inte har förståelse för att man inte alltid kan vara så jäkla stark och bara bryta ifrån allt. Samtidigt som jag förstår att man måste BRYTA ifrån ett farligt förhållande.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Inte klumpigt...
Bara ärligt.

Gör något åt situationen innan det går för långt.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Eivor skrev:
Och är man en vän, så finns man väl kvar, även om vänninan proriterar ett annat sällskap under en tid eller för alltid.
Vill man ha en vän så är man en vän, vänskap är inte ensidigt. :smirk: Prioriterar dessutom "väninnan" alltid bort sina vänner så kan hon knappast räkna med att ha så hög prioritet själv heller.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Narcissa__Malfoy skrev:
Inte klumpigt...
Bara ärligt.

Gör något åt situationen innan det går för långt.

Jo, defenitivt klumpigt även om det oxå var ärligt.

Denna tråd kanske är just början till att göra något av situationen hennes.
Då behöver man mer peppning än att bli kallad korkad och svag... För vad hjälper det?
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Mia_R skrev:
Vill man ha en vän så är man en vän, vänskap är inte ensidigt. :smirk: Prioriterar dessutom "väninnan" alltid bort sina vänner så kan hon knappast räkna med att ha så hög prioritet själv heller.
Om jag har haft "vänninnne-förhållanden" så har dom då i så fall alltid varit "i brist på bättre".
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Tja, jag hoppas dina fd väninnor läser tråden och eftersom många även vet vem du är så antar jag att de gör som jag hade gjort, valt bort din bekantskap eftersom du knappast kvalificerar som vän. Som det så vackert heter, heller en ärlig fiende än en falsk vän.:smirk:
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Eivor skrev:
Om jag har haft "vänninnne-förhållanden" så har dom då i så fall alltid varit "i brist på bättre".


:confused: :confused:
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Mia_R skrev:
Tja, jag hoppas dina fd väninnor läser tråden och eftersom många även vet vem du är så antar jag att de gör som jag hade gjort, valt bort din bekantskap eftersom du knappast kvalificerar som vän. Som det så vackert heter, heller en ärlig fiende än en falsk vän.:smirk:
Precis. Den värsta fiende man kan ha, det är en falsk vän.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 027
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 442
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 622
Senast: Tassa
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 031
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp