Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Inte_Ung skrev:
Den värsta avart som jag har hört talas om, var killes som sade till sin sambo:
"Vi kan skaffa barn på villkoret att det inte går ut över mitt hojåkande".

Har en liknande: En av mina (manliga) kolleger hade just fått barn, det tredje. Jag gratulerade som man nu bör. Han flinade litet och sa: " Jo hon fick ett barn och jag fick en motorcykel…"

De hade alltså dealat i familjen att om de skulle ha ett tredje barn så skulle han ha en motorcykel. Jag stod bara och gapade, lät helt absurt min värld.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Har man en bra karl så funkar det nog fint, men har man inte det så får man forma dem.
Ryck upp er........?????????

Kan ju tillägga att min karl har åkt ut 6 gånger under de senaste 15 åren samt är relativt väluppfostrad men att slå näven i bordet hjälper inte mot pikar. Möjligtvis att slå på käften, men om man vill ha husfrid,,,,men hur bra blir det.

Hur tuff du än är........ Så då är det bättre att ta till knep. Kom igen när du har varit ihop med ett arsel som har såpass många fördelar så att du trots allt vill behålla honom i 15 år. Samt ha en dräglig familjemiljö.

Kom igen och stötta CROSS2 så hon får ordning på karln istället.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Jag har inga barn, men känner ändå till problemet. Min sambos intresse är att spela onlinespel, vilket han kan göra när som helst umder dagen och även på nätterna (han jobbar natt och har goa tider). Han tycker att jag är borta alldeles för mycket och att han aldrig ser mig. Jag är medryttare tre dagar i vecka och leder ett aerobicspass en dag i veckan. Visst kanske jag skulle vara intreseerad av att vara hemma mer, men jag vill inte ge upp mina fritidsintressen! Jag gillar inte att sy och sticka det är bara så! Jag är en stark person och det är han inte van vid från sina tidigare förhållanden. Kommer frågan upp igen så ska jag klocka oss ( barnsligt kanske). Hur många timmar framför datorn kontra stallet/aerobics!!! Problemet ligger iofs i att mitt intresse inte kan utföras hemma, men va fan!!
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Hur långt är ett långvarigt förhållande? 10 år har jag och min sambo varit tillsammans, räcker det? Jag skulle inte vika mig i en sån här fråga "för husfridens skull". Ska det vara husfrid i det här huset så ska det vara rättvisa även kring våra fritidsintressen. Och det brukar gå att lösa om man sätter sig ner och planerar och diskuterar.

När man lever ihop är man väl i alla fall måna om varandra? Då vill man ju att den andre ska må bra? Och om en hela tiden viker sig för den andra så tror inte jag att den som "ger" sig mår så bra i längden. Och det mår inte heller förhållandet bra av.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Vet du jag skulle inte vilja bo ihop med någon som ständigt pikar mig. Varför ska jag leva med någon som uppenbarligen inte respekterar mig :confused:
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Trossnästösa skrev:
. Kom igen när du har varit ihop med ett arsel som har såpass många fördelar så att du trots allt vill behålla honom i 15 år. Samt ha en dräglig familjemiljö.

QUOTE]

Jag är jättenyfiken på att höra mera konkret vilka fördelar ett arsel har, för att man tydligen skall vilja dras med honom iaf i många år :confused: ???

Skulle aldrig by the way kalla min man för arsel, varken här där man är ganska anonym eller nån annanstans.....
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

mitt senaste varade i 7 år, förhållandet innna det i 1½(vi var 16då) och förhållandet jag har nu över 1år....
och nej, jag skulle inte acceptera att nån behandlade mig så.
Ja just det, jag blir 27 snart :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Trossnästösa skrev:
Vet hur det känns, det är ett evigt pikande om allt, jag "får"/går ut när jag vill, men det är inte roligt att alltid bli pikad man tröttnar och viker sig i perioder för husfridens skull.:mad:
Hett tips är att anlita barnvakt så kan han inte säga något utan då är det han som får känna sig dum istället :smirk: (barnvakten får gärna pika lite.....) Funkar på min gubbe att göra med jämna mellanrum iallafall. Det blir liksom lite ombytta rollerdå, då har ju du fixat så att både du och han kan utöva era intressen.
.
och vad är poängen med det? Problemet handlar inte så mycket om fördelningen av fritidsintressen - problemet ligger i att karln inte RESPEKTERAR henne utan att han anser att HAN är viktigare än henne.
Och fungerar det inte att hon står på sig, så tycker jag att de borde lägga sina pengar på familjerådgivning och inte på att betla en barnvakt som inderekt ger honom möjlighet att FORTSÄTTA behandla henne så.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Eftersom min sambo själv har ett intresse, jakt, som tar mycket tid så säjer ahn inget om stallet. Dessutom märker han att jag mår så mycket bättre o därmed är mkt trevligare att bo med om jag är där! :D
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Trossnästösa skrev:
Har man en bra karl så funkar det nog fint, men har man inte det så får man forma dem.

Skojar du??? Forma?? Alla är väl sin egen individ?? Du har väl inte rätt att vare sig forma eller uppfostra en annan vuxen individ utan att denne godkänt det?? Vad för fantasivärld lever du i??



Trossnästösa skrev:
Kan ju tillägga att min karl har åkt ut 6 gånger under de senaste 15 åren samt är relativt väluppfostrad

Är relativt väluppfostrad? Av vem?? Sin mor? Dej? *Tar mig för pannan*


Trossnästösa skrev:
men att slå näven i bordet hjälper inte mot pikar. Möjligtvis att slå på käften, men om man vill ha husfrid,,,,men hur bra blir det.

Pikar?? Varför pikar? Varför inte rak kommunikation? Vad är det för fel på att säga vad man tycker och stå för det? Varför leva i en lögn? Hörs jobbigt tycker jag, Lite martyraktigt om jag tänker riktigt efter...


Trossnästösa skrev:
Hur tuff du än är........ Så då är det bättre att ta till knep.

Bättre för vem? Inte för dig, inte för honom, inte för barnen, så vem kvarstår? Så du menar att barnen ska lära sig att det är normalt att de vuxna spelar charader i stället för att tala klarspråk och att respektera varndras viljor och åsikter??


Trossnästösa skrev:
Kom igen när du har varit ihop med ett arsel som har såpass många fördelar så att du trots allt vill behålla honom i 15 år. Samt ha en dräglig familjemiljö.

Alla människor som vill leva i en relation får acceptera den andre som en fri individ. om inte detta funkar får man KOMMUNICERA. om inte detta funkar får man ta hjälp för att kunna KOMMUNICERA.

Om inte detta hjälper så sätter man hårt mot hårt, tex: hävdar att separation är det enda som kvarstår, inte som ett hot, utan som ett löfte.

Om inte separationen hjälper, så att den paretrn som har svårt att anpassa sig in i ett familjeliv kan ändra sig får han bli utanför, utan sin familj, utan dig.

Det är inte DITT PROBLEM att uppfostra eller tillrättavisa en vuxen människa!!!!



Jag kan inte förstå hur man slösar 15 år på att leva i en lögn, oavsett vilka kvalifikationer mannen har, jag skulle väl aldrig sälja mitt liv, min själ för det.

Jag står fast vid: Kvinnor! Ryck upp er!
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Mitt problem är inte att jag inte "får" utan att mitt samvete inte klarar det... Min karl gör alltid en massa nyttiga saker när han är ute ensam, han gör aldrig nåt bara för att han tycker att det är kul utan jobbar jämt. Målar, snickrar, städar osv.

Jag vill inte säga att jag inte FÅR för han påpekar hela tiden att "ska du inte gå ut och rida en sväng?". Men jag får så dåligt samvete! Det är ganska jobbigt.

Jag är nog böjd att hålla med Trossnästösa till stor del, våra förhållanden verkar ganska lika.

(och du, jag drog till honom på käften, det var det värsta jag kunde ha gjort, helt otroligt, men jag gjorde det och får stå för det. Men inte att rekommendera, dock).
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

:bow: Instämmer till fullo!
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

athena skrev:
(och du, jag drog till honom på käften, det var det värsta jag kunde ha gjort, helt otroligt, men jag gjorde det och får stå för det. Men inte att rekommendera, dock).

Och om han hade dragit dig på käften?? Vilket liv hade inte det blivit?? Varför ska man kränka en annan människa?

Inte bara riktat till dig Athena:

Alla människor har sitt värde, du, din sambo, din man, dina barn, dina vänner, jag, och alla andra.

Det är när man inser det värdet, att man har ett eget jag som ingen får trampa på som man kanske inser att man kan ta för sig av sitt eget liv.

Vissa gör det emd automatik, andra lär sig aldrig, vissa trampar över gränsen och tar för sig av andras liv också.

Dessa energitjuvar går inte att stoppa på något annat sätt än att man tar tillbaka sitt eget liv, till fullo, tjejer (Och killar med såklart)

Utnyttja rätten till era liv!
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Britta68 skrev:
Har en liknande: En av mina (manliga) kolleger hade just fått barn, det tredje. Jag gratulerade som man nu bör. Han flinade litet och sa: " Jo hon fick ett barn och jag fick en motorcykel…"

De hade alltså dealat i familjen att om de skulle ha ett tredje barn så skulle han ha en motorcykel. Jag stod bara och gapade, lät helt absurt min värld.


:eek: Ooj det var det värsta jag har hört! Jag och min sambo hade nog kommit fram till dealen: han får ett barn till och jag får en häst till ;)

Nej skämt åsido, jag kan förstå att min sambo (utan egna fritidsitnressen förutom huset) tycker att jag är borta mycket när jag är 4ggr/v i stallet ca 3h per gång (12h). Jag tycker nog att du kan vara hård och säga att håller han på med en hobby i 15-20h ska du ha lika mycket tid. Det finns inget som säger att en hobby är viktigare än någon annans! Går han inte med på det anser jag att han inte värd att satsa på.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

CarolaLind skrev:
Och om han hade dragit dig på käften?? Vilket liv hade inte det blivit??
Ja, det hade jag nästan önskat... Och hur många gånger tror du han ställt mig den frågan?

CarolaLind skrev:
Varför ska man kränka en annan människa?

Det undrar jag också och därför fattar jag inte varför jag gjorde det :smirk:. En man älskar dessutom :eek:.

Jag vill inget hellre än att få det ogjort, samtidigt tror jag det var en slags start för något som jag inte vet hur det ska sluta än.... Dravel - hör inte till tråden - men iaf...

(bra mår ingen av oss, det kan jag iaf intyga)
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Det förstår jag, och du vet att jag inte skrev det i en anklagande ton, men jag kände att jag måste ställa frågan rent generellt.

Inte kul när relationer blir upside down. Skickar en stor Höstochtröst Kram.

:bow:
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

CarolaLind skrev:
Skickar en stor Höstochtröst Kram.

:bow:

Tack :love:.

Fast jag behöver en massa skäll nu, och dessutom en massa hjälp med att få mitt liv att funka betydligt bättre än tidigare. Jag är en svår person att leva med, och som jag sa till ngn IRL: "Kan jag visa min karl bättre att jag kan förändra mig, så kan jag också ställa högre krav på honom". Och det handlar väl den här tråden en del om också. Inte helt OT alltså :p.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Att hitta balansen är inte enkelt, (Som domaren hade som signatur förr, "Life suck then you die")

Jag tror att grunden måste vara respekt från båda håll, att finna balansen i ett eget utrymme och ett gemensamt utrymme, detta skapar minst tre olika utrymmen, har man sen barn tillkommer flera utrymmen. Du med barnen-utrymmet-han med barnen utrymmet- Ni tillsammans med barnen - utrymmet osv.

Allt handlar inte om RÄTTVISA för detta går inte att mäta, hur gärna man än vill.

Det handlar om VAD MAN KOMMER ÖVERRENS OM. Och här måste man vara ärlig i båda riktningar, vad är det egentligen jag vill med denna relationen?

Orättvisa är när den ene inte håller sig till överrenskommelsen av egoistiska skäl.

Då måste man inte bara reagera utan agera. Gör man inte det så sumpar man sin chans tycker jag.

Låter man den andre ta för sig av mitt utrymme får jag skylla mig själv, och jag kan vare sig skälla ut honom, pika honom eller slå honom på käften för det, tvärtom så är det mitt eget fel om jag låter det fortgå.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Känner igen det där med att få dåligt samvete för att vara i stallet "för mycket" Han vill ha all uppmärksamhet själv =S (hade inget barn då men ett på väg nu).

Men gör så här, 3 dagar var i veckan till era intressen och den 7 dagen gör ni något ihop hela dagen om det går.

Vår första bebbis kommer i mars och jag fasar lite för hur det kommer bli med min totto då. Men jag menar, han får väl gå ut och gå en promenad när jag rider allt gå med om vi rider ut. Om bebbis behöver mat är värsta grejen man gör hoppar av och "fodrar" sas...
Jag ska faktiskt inte ta allt ansvar.

MEN KRÄV ATT HAN SKA UMGÅS MED SITT BARN HAN OXÅ SÅ DU KAN FÅ LITE LUGN OCH RO OCH UTFÖRA DITT INTRESSE, eller ta med barnet till stallet!

--------------------------------------------------------------

Liten trådnappning här:
Min gubbe är helt inne på att jag inte får/ska ta med bebbis till stallet de första 2-3 mån pga bakterierier osv... Men hur farligt kan det vara? När tog ni ner bebbis till stallet första gången?
Jag tycker inte det är sådan stor risk men jag vet inte säkert. Om man tar med bebbis så ligger ju h*n och sover *hoppas* under tiden jag tillbringar säg 30-50 min med hästen inkl mockning osv
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 027
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 445
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 622
Senast: Tassa
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 032
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp