Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....
Har inte läst alla kloka svar :smirk: , men jag svarar på orginalinlägget
.
Hur ofta jag FÅR vara i stallet.
Ja, jag MÅSTE till stallet varje dag, det är ingen som mockar eller motionerar mina hästar åt mig, tyvärr ibland :smirk: .
Så han får helt enkelt finna sig i att jag försvinner nån timma varje dag, ja vissa dagar mockar jag bara och då tar det en halvtimma.
När vi köpte hus fick vi det så bra att mina hästar står uppstallade hos mina föräldrar 800m bort från oss, och gubben har ett dubbelgarage där han kan meka.
Sonen somnar runt 19 och efter det kan gubben vara i garaget, han tar med sig babyvakten ut så hör han honom hela tiden, tar ju typ 20 sekunder att springa in.
Det är helt perfekt.
Vi behöver bägge egen tid, vi är mycket sådana som personer att vi vill ha vår egen tid och verkligen behöver den.
Ofta tar jag med sonen till stallet också, eller rättare sagt, till mormor och morfar då som får agera barnvakter
! perfekt! Sonen är lycklig över att få full uppmärksamhet i 1-2 timmar, gubben får meka med vad han vill den tiden och jag är i lugn och ro i stallet
.
Vi pratade om det här mycket innan vi skaffade barn, eller innan vi blev med barn heter det kanske... och var helt överens om att vi var tvingade att se till att bägge fick sin tid. Nu var det svårare i verkligheten än när vi pratade om det, och det kommer garanterat att bli svårare nu när vi snart får ett barn till.
Dessutom är min ena häst gammal och gubben grymtar lite surt om att jag tänker skaffa en ny häst när den gamla faller av pinn, det är inte så populärt men han inser att det inte är någon idé att bråka om det, för jag kommer att göra det i alla fall.