Hur ofta dricker ni alkohol vanligtvis?

Jag är en sån person som GILLAR att vara ensam.....
Ja, det gör jag också...? Men det betyder inte att jag lagar stora middagar åt mig själv när jag är själv. Eller tycker att vin är lika gott själv.

Om jag är på resa så skulle jag säkert sätta mig även ensam på en uteservering och ta ett glas vin och det kan vara jättetrevligt. Men det är ju inte min vardag, min vardag är att jag är hemma i min hemstad. Och då ser jag vindrickande som väldigt socialt, häng med mina vänner helt enkelt, och nåt som är trevligare med sällskap.

Det har noll och inget att göra med huruvida jag tycker om att vara ensam. Bara vad jag föredrar att göra när jag är ensam.

Aldrig, drack senast på min 25årsdag februari 2015. Sen varit gravid + ammat men det slutade jag med för ett halvår sen. Dricker ändå inte. Kommer inte göra det så länge vi har små barn (dvs barn under typ 15). Enda gången jag kan tänka mig att dricka är om jag/vi är bortresta utan barn.

Festade svinmkt 18-23 så har ''gjort det'' och har inget intresse av alkohol. Fin dyr champagne nån gång om året är mer min grej. Och redbull :D

Jag gillar att gå på krogen för att kolla på band eller träffa vänner. En vardagskväll dricker jag två mellanöl, en helgkväll kan det bli dubbelt så många. Jag dricker väldigt sällan något annat än mellanöl och jag dricker väldigt sällan någon annanstans än på lokal.

Kanske ett glas vin i månaden. Vid jul kan det bli lite lättglögg på kvällen och på sommaren blir det ngn lättcider i veckan. Starksprit ett glas i kvartalet kanske.

Vi dricker 2-3 ggr per vecka. Blir en fredagscider och en lördagscider. Ibland en mitt i veckan cider. På sommaren då man är ute och jobbar kan det bli oftare.
Kanske 1ggr/mån en vinflaska som vi då delar på. Vin är gott till maten. Vi har aldrig vinbox hemma för att vi helt enkelt skulle dricka ett glas varje kväll och det känns onödigt. Kan lätt bli dålig vana. Har alkoholism i släkten.

Nu för tiden med en snart 2-åring blir det inte så ofta fest,kanske var tredje månad? Då dricker jag mer, dock aldrig så att jag skulle bli stupfull. Det hände bara i ungdomen...

Dricker typ aldrig vintertid. Nåt glas rött till en gryta eller om man är bortbjuden kan väl hända iofs. På sommaren oftast på fredagen eller lördagen och då oftast en öl eller delar en flaska vin med sambon. En flaska brukar räcka två middagar för oss. Ibland sällskapar vi med grannarna och de brukar bjuda på en drink och det händer att sambon tar med sig lite whisky (jag dricker dock inte sånt) till dem. Nån gång tar jag en rom och Cola eller en whisky Cola, med ytterst lite sprit i. På vintern kan iofs en irish coffee vara gott, men eftersom sambon inte dricker kaffe blir det väldigt sällan och oftast efter en middag hos någon annan eller om vi haft gäster. Har släktingar med grava alkoholproblem så jag är väl medveten om hur mycket jag dricker.

Ja, det gör jag också...? Men det betyder inte att jag lagar stora middagar åt mig själv när jag är själv. Eller tycker att vin är lika gott själv.

Om jag är på resa så skulle jag säkert sätta mig även ensam på en uteservering och ta ett glas vin och det kan vara jättetrevligt. Men det är ju inte min vardag, min vardag är att jag är hemma i min hemstad. Och då ser jag vindrickande som väldigt socialt, häng med mina vänner helt enkelt, och nåt som är trevligare med sällskap.

Det har noll och inget att göra med huruvida jag tycker om att vara ensam. Bara vad jag föredrar att göra när jag är ensam.
Ja, jag fattar. Jag uttryckte mig kanske bakvänt. Som jag skrev så skulle jag aldrig komma på tanken att laga en speciell, jättefin middag åt bara mig själv. Det skulle, för mig, kännas lite sorgligt och ensamt. Jag tycker inte det är speciellt roligt att äta ute ensam, heller. Vissa saker liksom kräver att man delar dem med nån. VIN däremot kan jag gärna dricka själv :) För mig betyder vin mer att jag får sluta jobba och slappna av. Jag tycker, konstigt kanske, att det inte alls behövs sällskap till ett glas vin, inte på samma sätt som till mat. Sällskap till vinglaset är inte alls fel, men inte nåt jag föredrar.

Det blir, för mig, en eller högst två gånger i veckan.

Vi tillhör de som tycker en kall är gott på lediga kvällar och ett glas rött förhöjer smaken på maten (BRA vin då alltså) så det blir nog ett par öl och någon vinflaska i veckan. Periodvis skulle jag säga. Just nu är det ramadan, då dricks ingenting på två-tre månader i samband med den. Sprit dricker jag aldrig utan det är torr cider eller öl alternativt vin till maten. Berusad blir jag inte heller, en kall eller ett glas vin räcker gott och väl. Mannen tar gärna en whiskey på kvällen dock.

Ja, jag fattar. Jag uttryckte mig kanske bakvänt. Som jag skrev så skulle jag aldrig komma på tanken att laga en speciell, jättefin middag åt bara mig själv. Det skulle, för mig, kännas lite sorgligt och ensamt. Jag tycker inte det är speciellt roligt att äta ute ensam, heller. Vissa saker liksom kräver att man delar dem med nån. VIN däremot kan jag gärna dricka själv :) För mig betyder vin mer att jag får sluta jobba och slappna av. Jag tycker, konstigt kanske, att det inte alls behövs sällskap till ett glas vin, inte på samma sätt som till mat. Sällskap till vinglaset är inte alls fel, men inte nåt jag föredrar.

Jag gör inga kraftansträngningar i köket när jag är själv. Men kan absolut laga en god måltid/middag. Kan gärna äta ute själv också. Då stänger jag av mobil av artighetsskäl mot mig själv. Gillar mitt sällskap och vill inte bli störd av andra.

Jag kollar en serie där de dricker alkohol de flesta dagarna efter jobbet så jag funderade på hur vanligt det är. De dricker nåt glas vin, lite whiskey eller så, ingen fylla. Ofta ser man att folk dricker vin när de lagar mat, efter jobbet osv i filmer och serier.

Själv har jag i stort sett enbart druckit alkohol när det varit fest. Någon gång har jag druckit vin till maten om jag ätit ute, eller om det varit middagsbjudning. Jag har nog aldrig i hela mitt liv suttit ensam och druckit ett glas vin, eller en cider. Inte som jag kommer ihåg det. När jag pluggade drack jag nog 2-3 dagar i veckan de flesta veckor. Då var det allt från salongsberusning till redigt packad.

Numer dricker jag i stort sett aldrig alkohol. Dels av praktiska skäl, bor ute på landet så ska jag på tjejmiddag åker jag alltid bil. Dels p.g.a. att festandet dött ut.

Mina föräldrar dricker rätt sällan också. De kan väl dricka vin/öl till maten någon gång men det är väldigt sällan. Det är mest till kalas där också.

Frågan är då, hur ofta dricker ni alkohol? Då menas allt från en starköl/ett glas vin.

Nån gång i veckan, både jag och sambon är intresserade av BRA viner och främst då rött så blir väl ett glas till maten nån gång i veckan och nån gång på helgen när vi är lediga tillsammans. Sällan mer än 2-3 glas och dom njuter vi av under en kväll så att säga.

Blir ett par drinkar då och då på tex tjejkväll men med åldern (sen jag var 18 ungefär) kommer smaken på ett helt annat sätt och dricker ju hellre 2 glas Champagne än flera cider.
Så, vi lägger mycket pengar på alkoholhaltiga drycker men dricker väldigt lite i förhållande till det :)

Just det, blir aldrig full och sällan ens "tipsy", är mycket mån om att föra mig och har ett starkt kontrollbehov så det går inte ihop och som @BernT skrev, festade som en tok mellan 17-23 ungefär så är bara intresserad av smak och inte av själva alkoholen så att säga :)

Ja, och idag tycker jag att alltfler viner har väldigt hög alkoholhalt, i vart fall de godare vinerna. Jag kollar alltid alkoholhalten och köper inget som är över 13,5%. Många är typ 14,5%! Det är SÅ trist för jag gillar att gå runt och smutta, gärna medan jag joxar i trädgården, och det GÅR ju inte om vinet gör mig helsnurrig efter två klunkar. Jag vill verkligen inte bli jätteberusad. 11% är rätt lagom.

Jag har inte ens tankt pa att kolla alkoholhalten. Jag koper vin som jag tycker ar riktigt gott ... oftast ocksa tamligen dyrt :cautious:, betyder det att jag inte har rad att kopa sa mycket skulle jag helt enkelt fa dricka mindre.

Jag GILLAR att laga en riktigt god middag aven om jag ar ensam ... det behover ju inte vara mer tids kravande for att det ar gott, men det ar definitivt tillfredstallande att satta sig ner med en god middag och ett glas vin efter en lang dag. Nu dricker jag ofta vin till maten, men lika ofta vatten, aven om det ar en riktigt god middag ... vinet dricks lika ofta fore eller efter maten.:grin:

Ungefär 2-3 gånger per år och då blir det någon drink efter en middag ute eller så. Vin tycker jag generellt smakar förfärligt, öl likaså. Cider tycker jag om men inte så att jag känner ett behov av att sitta och ta ett glas till vardags.

Är nästintill nykterist numera pga två småbarn och att jag inte tycker att alkohol och småbarn är en bra kombination helt enkelt. Typ ett par gånger i halvåret kan jag dock ta en cider, en öl eller ett glas vin på helgen, likaså om det är nån jobbfest. Dricker väldigt sällan på högtider eftersom jag oftast är chaufför. Min man köper ibland nån cider till mig men den brukar väl ligga i kylen nåt halvår innan jag kommer ihåg att dricka upp den.

På min födelsedag för två veckor sen var jag dock lite rund under fötterna, för första gången på lääänge :o

Förr om åren var jag en riktig partypingla och festade och drack minst 2-3 ggr i veckan.

Jag lagar ofta god middag åt mig själv. Jag är som sagt särbo men det gjorde jag även när jag var singel. Livet är för kort för att äta tråkig mat och för mig med ätstörning (anorexi) ska det verkligen vara värt att stoppa i sig kalorierna, dvs det ska vara gott.

Pa forekommen anledning: :p

wine_zpsrsqhwx98.jpg

Rätt ofta. Jag gillar mat och jag gillar vin och öl. 1 glas till maten eller efter är inget ovanligt. Starköl mer ovanligt, är om jag går på pub men sällan hemma. Full blir jag ytterst sällan, händer det är det oftast bokcirkelrelaterat. Hade vi inte haft barn jade det hänt oftare. Jag tycker det är kul med bra mat och dryck, maken jobbar med det i olika former och vi har vinprovning med vänner då och då och maken har det som yrke och hobby. Vi kör aldrig bil till vardags, skulle nåt hända tar vi en taxi helt enkelt. Är jag ensam har jag samma mönster som annars, något mindre bubbel kanske. Läsk, cider och liknande dricker jag i princip aldrig.

Tycker det är lite lustigt att flera skriver att det gärna dricker bra och gott vin.
Hur många dricker egentligen dåligt och äckligt vin? Nu ska jag jag åka och köpa mig ett redigt äckligt och uselt vin för att festa till det lite.
Vad som är gott är väl ändå högst individuellt?

Tycker det är lite lustigt att flera skriver att det gärna dricker bra och gott vin.
Hur många dricker egentligen dåligt och äckligt vin? Nu ska jag jag åka och köpa mig ett redigt äckligt och uselt vin för att festa till det lite.
Vad som är gott är väl ändå högst individuellt?

Jag har gått på ett par minor och fått med mig något som inte smakar gott i min mun. Per Morberg och jag delar t ex inte smak när det kommer till Amarone-viner. Då kan jag nog beskriva det som att jag åkt och köpt ett äckligt (om än inte uselt) vin. Inte med avsikt dock...

Jag har gått på ett par minor och fått med mig något som inte smakar gott i min mun. Per Morberg och jag delar t ex inte smak när det kommer till Amarone-viner. Då kan jag nog beskriva det som att jag åkt och köpt ett äckligt (om än inte uselt) vin. Inte med avsikt dock...

Jo, men det har jag också gjort. Jag tänker att avsiktligt köpa ett vin som man inte gillar.
Själv tycker jag bäst om söta och fruktiga viner, de är dessutom billiga. Lucky me!

Liknande trådar

Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 689
Kropp & Själ Jag har för mig att jag berättade om detta i höstas, men nu hittar jag inte tråden. Hur som helst så började jag under hösten att få... 10 11 12
Svar
235
· Visningar
22 941
Senast: Otherside
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 090
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i... 16 17 18
Svar
358
· Visningar
20 341

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka