Hur mycket "stök" ska accepteras inne på banan?

Sv: Hur mycket "stök" ska accepteras inne på banan?

:) Vilken sorts ryttare som finns på framridningsbanan har nog inte så stor betydelse varje ekipage vilket det är rening plesure mm så har ryttaren ansvar att hålla reda på sig och sin häst, För dotra mi och ponnyn höll på att bli nerrida av en plesureryttare som var så konsenterad på att få hästen i jog så fast dotra höll till så långt som möjligt från själva gröten av hästar dundra det ekipaget in på deras lilla volt. (röd rosett fanns i svansen då också så man tycker att lite skulle det ha klickat hos den ryttaren)
enda sättet att garantera att en häst inte sparkar ja det är ju att ställa upp med en gunghäst. Om en häst blir trängd påriden mm så finns chansen att även den lugnast häst försvarar sig och sitt utrymme de kan man aldrig 100% komma ifrån;)

:rofl::rofl: Hmm, jag tycker det där såg rätt välordnat ut jag...... :angel:

Synd att inte en del klasser jag varit med i finns filmade... :crazy:

genom att sätt en röd rosett i svansen. Men inte ens det hjälper ju!!!!!

Haha, känner igen mig xD Jag hade alltid en röd rosett i svansen ifall min lilla bitska ponny skulle sparkas, men det ända folk gjorde var att rida upp i oss för att titta på den söta gula ponnyn med en Jätte gullig stor röd rosett i svansen... Som tur va sparkade hon aldrig någon häst, men man själv fick vara på hugget jämnt och påminna de andra ekipagen att rosetten var en varning och inte någon slags utsmyckning.:crazy:

FY SATAN vilken ormgrop.. :eek:
Jag tycker du ska vara glad som kom ut därifrån med livet i behåll!!
Din häst skötte sig ju verkligen jättebra under dom förutsättningarna.. :bow:

:rofl::rofl:
En tjej kommenterade och tyckte att det såg ut som framridningen till en lokal hopptävling! :idea:

Lenita: Ja visst är det fantastiskt? :laugh: Alla har totalkoll på sina hästar och rider välordnat och lugnt längst spåret..... hrm. Hihi!

KL
Jag vill inte alls skylla nåt på domaren, han hade som sagt bara ett par ögon, även sist jag träffade honom! :D Dock tycker jag att det borde utgå någon slags info eller nåt till alla deltagare i en pleasure/horsemanship om att man faktiskt måste visa väldig hänsyn och respekt till sina medtävlande. Jag kikar alltid över axeln om jag rider om någon för att se om kusten är klar att slinka ut på spåret igen utan att störa.

I denna videon syns det att jag saktar av 2 gånger pga att jag blir trängd :grin:

Liknande trådar

A
Western Snälla, innan i kommenterar, läs hela inlägget!! Jag var på alla dagar av RHC och måste bara typ berätta hur jag uppfattar det. Jag...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 961
Senast: AkiraKun
·
H
Ridning Vill börja med att skriva att jag VET att det redan finns liknande trådar där folk skriver om deras rädsla för hästar och ridning av...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
13 781
Senast: help_me
·
K
Hoppning I år har jag besökt samtliga hopptävlingar som har varit i vårt distrikt, där jag på har sett betenden som jag anser vara olämplig...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 568
Senast: Zanuzzi
·
Western .. och behöver svar på lite frågor! Det är mer än ett år sedan jag gjorde min första start i en westerntävling och om några veckor är...
2
Svar
21
· Visningar
2 571
Senast: Camilla_H
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Inredningstråden nr3