Hur mycket skall dom äta??????

Sv: Hur mycket skall dom äta??????

Jag förlorade 3 liter blod under min förlossning och blev liggandes på IVA under Sagas första dygn, hölls sedan mer eller mindre nerdrogad i 2 dygn efter det så mjölken kom nog aldrig riktigt igång.

Jag har fortfarande lågt HB och allt annat som tillkommer när man förlorat blod. Jag har inte velat äta järntabletter förrän det slutar göra ont i snittet, och avslaget gör att jag blöder ut det lilla som kroppen lyckas producera fram. Aptiten finns inte heller riktigt utan jag tvingar i mig själv mat för att orka genom dagen och för att kunna få fram lite bröstmjölk till skruttan.
 
Sv: Hur mycket skall dom äta??????

Men det finns ju inget som säger att du inte får igång en bra produktion när senare.
Den måste inte komma igång från början, man kan öka den när som helst.
Jag kan tom göra det nu fast min son är 18 månader. När han är sjuk vill han ha tutte hela tiden, märker att jag får mycket mer mjölk då på ett par dagar.
 
Sv: Hur mycket skall dom äta??????

Men det finns ju inget som säger att du inte får igång en bra produktion när senare.
Den måste inte komma igång från början, man kan öka den när som helst.
Jag kan tom göra det nu fast min son är 18 månader. När han är sjuk vill han ha tutte hela tiden, märker att jag får mycket mer mjölk då på ett par dagar.

Jag förtäljer endast vad min läkare rekommenderat mig.
Men i dagsläget pumpar jag ut 20 ml per tillfälle, vilket känns surt för mig eftersom jag bestämt mig för att försöka och så blir det ändå inte bra.

Amningen kommer jag få sluta med, för min egna skull. Jag skall bara göra valet ORDENTLIGT först. Och inte bara sluta i ren frustration. Och som andra sagt, Saga har ju fått det viktigaste när det kommer till amningen, efter det så är ju det viktigaste att hennes mamma orkar och kan vara mamma och inte bara är sjuk och glåmig hela tiden. :crazy:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
1 960
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Jag har senaste tiden varit så otroligt illamående hela tiden, jag mår illa nästan hela dagarna men när jag äter är det hemskt. Det...
2
Svar
32
· Visningar
5 458
Senast: Lillefrun
·
Småbarn Matsituationerna har börjat bli väldigt tråkiga med vår son som nyss fyllt ett år. När vi introducerade mat började vi ge pure som han...
2
Svar
24
· Visningar
2 899
Senast: Lazy Lady
·
Kropp & Själ Jag har beslutat mig för att genomgå fetmakirurgi, en gastric sleeve sa läkaren att det blir. Tänker nu att jag inte är ensam på buke...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
26 192
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp