Hur mycket pengar lägger du på abonnemang per månad?

Hur mycket pengar lägger du på abonnemang varje månad?

  • 0-499 kronor

    Röster: 73 58,9%
  • 500-999 kronor

    Röster: 33 26,6%
  • 1000-1499 kronor

    Röster: 12 9,7%
  • 1500-1999 kronor

    Röster: 2 1,6%
  • 2000 kronor eller mer

    Röster: 4 3,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    124
Inget sånt. Sa upp det när jag var föräldraledig och saknar det inte särskilt.
(Tidningen ridsport, Spotify)

Har ju däremot mobilabonnemang men vet inte om det räknades in här.
 
Storytel 169
Sa just upp Spotify, det brukar jag dock ha på sommaren.
Mobil 300?
Mobilt bredband 300?
Sambon betalar Netflix. Vi har ingen tv.
Funderar på gymkort, har precis köpt ett 10-kort. :)
 
Mobil: 900kr (själva abonnemanget ca hälften dock) inkl esim till klockan.
Sen har jag väl typ alla streamingtjänster förutom cmore.
Spotify, sydsvenskan. Glasögon och linsabonnemang ca 1000kr/månad.
 
0-499 kr röstade jag på, men ser att folk räknar med internet och tv osv..?
Har haft Netflix men sa upp det då jag kollade så sällan, numera snyltar jag på syrrans. Kör Spotify premium om jag känner att jag kommer använda det kommande månad och om jag har råd, det går lite upp och ner. Skaffade HBO bara för vissa serier jag följer och sa upp rätt omgående när jag sett klart på de, gör nog likadant när nästa säsong av Handmaid's tale kommer och säger upp på nytt när den är slut.
Gymkortet betalas årsvis 2700 kr.
Internet och digitaltv har jag ju också däremot, lägger typ 550 kr/månad på det. Telefon 195 kr/månad.
 
Mobilabonnemang med fri surf för 99 kr per månad (plus 0,18 öre per minut telefontid) som jag har som fast internet. Sen är det sophämtning, el och liknande men jag antar att det är den typen av abonnemang du syftade på.
 
Jag har bara mitt mobilabonnemang (fast pris 499:-, har ett extra datakort som jag använder till min dator och ingår i priset). Jag känner inget större behov av tjänster såsom Netflix osv så känner inte för att lägga pengar på det. Har inga prenumerationer på tidningar, boxar eller liknande heller.

(Framöver lär ett gymkort tillkomma men det vete sjutton om jag räknar till abonnemang i den bemärkelsen eftersom det inte är något som jag behöver säga upp på gymmet här, utan det gäller helt enkelt tom ett visst datum och sen lär en köpa ett nytt kort.)
 
Tv + bredband/fiber 599
Mobil 199
Spotify 99
Netflix 109
Träningskort 279
DN digital 99
Helsingborgs dagblad digital 99

Ett tag skippade jag lokaltidningen, men hur ska jag då kunna läsa allt om Rögle? Tidningarna hinner jag inte läsa varje dag, men vill inte vara utan. Träningskortet är pinsamt dyrt sett till hur ofta det används, men det går ju på friskvårdspengar. Det känns dock inte riktigt ok ändå även om det inte är jag personligen som står för hela kostnaden så borde jag komma till skott och nyttja det mer.

Har tillfälligt dragit in på Netflix tidigare och nu på HBO. Som mest har jag lyxat till det med också Drakenfilm men den står nu på paus, tror jag tar den mer enstaka månader när andan faller på. För länge sedan hade jag diverse tidningsprenumerationer (Ridsport, Hippson, Allt om trädgård) men la ner när jag inte tyckte jag hade tid att läsa dem.
 
Spotify Premium - 99 kr
Bookbeat - 150 kr
Playstation+ - 52 kr/månad, men betalar den en gång per år för strax över 600 totalt
Till mobilen har jag kontantkort så det räknar jag inte in.

Bookbeat använder jag inte så mycket så det skulle jag kunna avsluta, men spelen och musiken vill jag inte vara utan och eftersom jag nästan aldrig går ut och gör något känner jag att jag gott kan lägga lite pengar på hemmaunderhållning istället.
 
Playstation +, Amazon Prime, Mobil och adsl. Blir en del stålar varje månad även om jag delar de två första med en annan.
 
Foundations Revealed 500
Spotify 99
Netflix 109
HBO 99
Mobil 245

Har haft gymkort, men har nu gratis gym på jobbet.

Får se om jag blir kvar i Foundations Revealed, delar på netflix/HBO med sambon.
 
Har en hel del abonnemang.
El, beror lite på årstiderna då lägenheten är eluppvärmd, dyr som satan på vintern, på sommaren ligger den å snittar på 500kr/månaden på vintern i värsta fall uppemot 2500kr/månaden om det är riktigt kallt.

Mobilen ligger nog på runt 400kr/månaden.

Bilens abonnemang ligger på runt 800kr/månaden

Sen har jag Photoshop CC, Premiere Pro CC 400 kr/månaden.

Tror det är alla abonnemang jag har vet att det kommer tillkomma ett som kostar 100kr/månaden.
Internet vet jag inte hur jag ska räkna då det betalas kvartalsvis, men snittar väl på runt 400kr/månaden.
Har avrundat allt uppåt för det är lättare att se vart det tar vägen.
 
Mobil: 99kr
Telefon: 139
Nextory: 169
Bredband inkl. tivo: 519 :nailbiting:
Photoshop: 120

Ska dock avsluta Tivo i Mars så det kommer bli billigare där.
 
Jag har
Mobil 100 kr
Bredband 299 kr
Mobilt bredband 149 kr
Spotify 49 kr
Netflix 109 kr
HBO 99 kr

Drygt 800 kr. Mobilt bredband har jag för att jag just nu har dubbla boenden och inte kunde flytta med bredbandet.
 
Massor. Tre mobilabonnemang (mitt + två barn), Spotify familj och Storytel är det jag står för. Sambon betalar tv, Netflix och lite annat.

Gymmet betalar jag årsvis och får tillbaka allt utom 100 kr från jobbet i friskvårdsbidrag.
 
Jag håller på med en rätt dyr träningsform (800 kr/månad för medlemskap), så för mig blev svaret 1000-1499 kr. Annars har jag mest ganska små kostnader som Spotify, Netflix och Audible så det är inget som gör att utgifterna drar iväg liksom.

Jag har flera gånger tänkt att den dagen jag känner att det kniper lite för mycket så byter jag tillbaka till min tidigare träningsform som kostar typ 200 kr i månaden istället, men än så länge har det inte varit något problem. Det känns dock skönt på något vis att ha något så självklart att kunna dra ner på som skulle frigöra flera hundralappar utan att egentligen påverka mitt liv himla mycket.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej igen! Tänkte kolla med er om hur era matkostnader ser ut i genomsnitt per månad? Gärna ni som är ensamstående. Men ni andra får...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
6 143
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719
  • Artikel Artikel
Dagbok På ett sätt tycker jag att det går bra att försöka strama åt min ekonomi, men på ett annat sätt så funkar det uruselt. Det som fungerar...
Svar
0
· Visningar
821
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 254
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp