Hur mycket kräver ni av er dagmatte?

Sv: Hur mycket kräver ni av er dagmatte?

Jag skulle aldrig lämna hos någon som egentligen inte hade tid, som det verkar som din(fd) inte har, eller så är hon bara konstig, vadå stå utanför i 5 minuter när hon trots allt är hemma?

När jag var dagmatte var jag väldigt flexibel, och ställde upp på kort varsel ,ställde till och med ofta in saker om hundarna behövde stanna längre en dag.

Dock så tycker jag det är mycket roligare att ställa upp på någon som är tacksam för man faktiskt ställer upp,dagmattar har ju också ett eget liv, och ska hunden hämtas fyra, så tycker jag den ska göra det, och blir det senare får ägaren höra av sig.

Jag passade en hund där matten kunde komma uppåt en timme senare, utan att höra av sig om det, var ofta jag fick ställa in saker pga det.

En annan hund jag passade hade ägare som ringde bara det handlade om fem minuter tidigt/sent, och visade otrolig tacksamhet, jag fick julklappar o påskägg och liknande:)
Sånna ägare vill man ställa upp till 100 procent på.

Dock så bör ju ägaren som sagt faktiskt tänka på att hundvakter kanske har egna tider och passa efter normal tids hämtning.

Känner också att hon kanske egentligen inte har tid att vara dagmatte med ett så pressat schemat att allt måste stämma in på minuten.

Vi har alltid varit tacksamma över att hon kunde hjälpa oss så snabbt med våran hund och berättat att vi är glada över att hon trivs där. Alltid hört av oss direkt när vi fått reda på att vi måste ändra tider och sånt för det är ju viktigt även för mig. Men ibland blir det ju så att vi får reda på det väldigt sent och vi kan inte göra så mycket åt saken.

Vi messar alltid och säger till när vi är på väg från jobbet så hon är beredd mm.

Och jag är ju väl medveten om att dagmatte inte är ett hunddagis utan en person som gör detta i hemmiljö.

Har fått kontakt med en ny nu under dagen och verkligen varit tydlig med att vi behöver vara flexibla på morgonen. Och hon har helt enkelt gjort så att man lämnar sin hund mellan 06.00 och 09.00 så får man komma när man kommer. Kommer man efter 09.00 ville hon att vi meddelar och det är ju som sagt en självklarhet från vår sida att vi meddelar vår dagmatte om det blir ändringar i tiden. Tror nog att detta kommer passa oss bättre och ska träffa henne på tors. Håll tummarna för att hon verkar vettig!

Förhoppningsvis är de flesta vettigare än denna ni haft nu:)

Önskar er lycka till:)

*kl*
Om man nu är dagmamma till en hund, om man då har någorlunda koll på när ägaren kommer och hämtar. Så visst borde man kunna gå ut på lite kortare ärenden och lämna hunden hemma en liten stund? Säg tillexempel gå å handla elelr göra några ärenden på stan?

Jag personligen skulle lätt ha kunnat tagit med hunden när jag går och handlar egentligen bara det där lilla problemet med att jag inte skulle våga knyta upp hunden utanför affären. Har ju hört en hel del rykten om att folk blir tagna om man gör så :s

Det är väl klart man kan gå ut, se till så hunden är van att vara ensam bara, så hunden inte har sönder ditt hem eller skäller och stör grannar:)

Jag tycker det är helt ok att som hundvakt lämna hunden hemma en stund om man ska handla eller liknande, tycker även man kan lämna den några timmar då och då.
Men tycker inte att en hundvakt ska lämna hunden ensam flera timmar varje dag.

Klarar hunden av att vara själv så självklart. Har passar flera olika och de har fått följa till stallet och varit instängda själva om jag red. Har jag en väldigt bra dag så kan jag vara ute 2tim (dock väldigt ovanligt).

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 044
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 200
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka