Hur mycket kostar ett barn?

Sv: Hur mycket kostar ett barn?

blöjorna som vi köper e ord pris ca 60kr för 65 blöjer men vi köper det på extra pris ca 49kr per paket..............

Vad är det för blöjor? Är dom bra?

Kör på libero och pampers... Testade huggies en gång men uppsugningsförmågan va inte alls lika bra som pampers och libero.
Jämför lite med mig själv och bindor. de billigare märkena är inte alls så trevliga medans libresse tex är jättebra.
Jag får för mig att det är samma sak med blöjor...
 
Sv: Hur mycket kostar ett barn?

Haha, bra svar!
Att ha bebis kostar bara en bråkdel av vad tonårsbarn kostar! Särskilt de barn som har egen ponny, spelar handboll, har dator, mobil (ny minst en gång per år), tv med alla kanaler, playstation/X-box, stereo, märkeskläder, märkesskor, märkesparfymer, fickpengar, åker fortfarande med på semesterresor, ska ha pengar till nöjen, godis, smink, hyra filmer, mm. Ovanstående är inget onormalt för en tjej i 13-14års åldern. Ja visst ja, de behöver ha eget rum, skjuts hit o dit (sen får de moppe) hygienartiklar, och ett mål mat då och då...;)
De flesta familjer har dessutom mer än ett barn.:crazy: // Smirk
 
Sv: Hur mycket kostar ett barn?

Precis... Jag räknar med att i tonåren kommer dottern kosta minst... MINST 5 papp i månaden... och det ska jag vara beredd på och glatt punga ut med. För jag vill absolut INTE min dotter får ha det som mig. jag hade inte råd med några intressen eller nått, kände mig alltid utanför och ensam :(

Så ni som har billiga bebisar, buffra allt ni bara kan NU inför framtiden, det gör vi!
 
Sv: Hur mycket kostar ett barn?

Mina barn är 18 och 14 år, ibland undrar jag hur jag ska hinna göra av med alla pengar själv när de flyttar hemifrån...!!! :D Fast jag tror att de gärna hjälper till även då! :devil: // Smirk
 
Sv: Hur mycket kostar ett barn?

dom funkar jätte bra...jag prövade pampers några gånger men det blev läckage plus att han fick lite utslag av dom,medans bambo e det inga problem...
 
Sv: Hur mycket kostar ett barn?

Va fler här i tråden som gillade dom. ska nog testa=)

Vilka säljer dom föresten?

Jag brukar handla på ica å Willys. har coop i närheten åxå. nån av dom borde väl ha?

Har bambo "up & go" variant åxå?
 
Sv: Hur mycket kostar ett barn?

jag köper dom på eko vet inga fler som säljer dom..tyvärr
 
Sv: Hur mycket kostar ett barn?

Jag köper dom på citygross.... du kanske kan se efter på nätet vilka som säljer dom?
 
Sv: Hur mycket kostar ett barn?

Okej. men eko ligger åxå nära mig=)

citygross vet jag inte om de finns nånstans här i närheten, tror inte de...
 
Sv: Hur mycket kostar ett barn?

Att ha alltså...
Som jag har förstått det så är det jättedyrt. Och en sak till: Hur berättade ni för pappan till barnet att ni var gravida?

Blöjor, säng, skötbord osv kostar ju..

Berättade genom att lägga testet i ett kuvert i ugnen med bara lampan på då:D Sen en kanelbulle ovanpå. Släkte ner i köket så bara ugnen syntes typ. Han blev lite ställd först och undrade vad jag hittat på med ugnen, men poletten trillade ner när han öppnade och såg bullen och kuvertet ;):love:
 
Sv: Hur mycket kostar ett barn?

Blöjor, säng, skötbord osv kostar ju..

Berättade genom att lägga testet i ett kuvert i ugnen med bara lampan på då:D Sen en kanelbulle ovanpå. Släkte ner i köket så bara ugnen syntes typ. Han blev lite ställd först och undrade vad jag hittat på med ugnen, men poletten trillade ner när han öppnade och såg bullen och kuvertet ;):love:

jösses vilket gulligt sätt att berätta!
 
Sv: Hur mycket kostar ett barn?

iallafall, så tkr vi här hemma att dom är jättebra, speciellt när dom är så billiga. 50 spänn kostar dom här med normalpris. och så står det nånstans att dom fick bäst i test.
 
Sv: Hur mycket kostar ett barn?

Var hitatr du sådan billig försäkring? Vi har Trygg Hansa som kostar 168 kr :crazy:

Min kostar 75:-/månad första året, sen går priset upp lite. Har tilllägg för dolda/medfödda sjukdommar och då landar det på 130:-/månad.

Scandia tror jag de heter.
 

Liknande trådar

Småbarn Min son har alltid varit rätt mammig. Men sedan jag blev gravid har det blivit extremt! Sonen(2,5) är nu jättemammig och väljer alltid...
Svar
8
· Visningar
1 336
Senast: Sedna
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 785
Senast: Manji
·
Gravid - 1år Jag är gravid och borde ju börja förbereda mig inför nedkomsten.. MEN, jag är "ensam", pappan till barnet har valt att packa väskan och...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 003
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 404
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp