Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja och det skulle mina barn också haft, fast ull istället för fleece, om vi bara hade fått lite minusgrader den här vintern...De skulle jag också göra, är väldigt frusen av mig Men här är det barn som har ordentliga vinteroveraller på sig+ett fleecelager vid 0 till minus 5 grader
Ja och det skulle mina barn också haft, fast ull istället för fleece, om vi bara hade fått lite minusgrader den här vintern...
Vår frusna son har oftast vanliga kläder plus fleecejacka under overallen. Han har en sämre då det är varmare och en bättre med fleecefoder då det är kallt. Sen har han alltid stickasockor i sina ullfodrade vinterskor. Samt vintermössa och tjocka hanskar. Blir det några minus har han fleecebyxor ovanpå.
Blir det ännu kallare ja då har han ännu ett lager,typ stickat mellan. Har en kompis vars son inte ens använder långkalsonger utan har endast mjukisbyxor under overallen. Sonen här skulle frysa ihjäl då.
Mina barn, framför allt äldsta, är lite kalla av sig. Vi kör vinteroverall från +5 och neråt. Ofta åker det på en ulltröja också även om det kanske inte behövs. Men tro mig, mina barn fryser häcken av sig i skalkläder när det är +5 trots lager på lager med ull.
Då får vi bylsa på med allt som går men det är inte lätt. Framför allt fötter och händer är väldigt svåra att hålla varma. Dock är ju de temperaturerna väldigt sällsynta i Stockholm där vi bor, och i år helt icke-existerande.Men vad lägger du på den om det börjar bli mot -15 grader då?
Förra vintern gick storebror på parklek där han var ute 2,5h i ett streck. Vid minus 10 började jag lägga en ulloverall under vinteroverall.
Som personal tycker jag är det viktigaste är att det finns alternativ.
Jätteofta har barnen bara typ termobyxor och vinterjacka, men hellre då en tunnare jacka plus fleece så kan vi anpassa lite efter väder.
Vädret ändrar sig fort och det som funkar på morgonen blir ofta alldeles för varmt framåt dagen, speciellt när vi går mot vår.
Denna vintern har alla våra klarat sig utmärkt på fodrat galonställ med fleece under vid behov, tycker den kombon är outstanding när det inte är kallare än så här.
Sen märker man ju skillnad på vem som klätt barnen, mina frusna kollegor klär gärna på ungarna mer än vad jag gör. Ungefär som att mina hästar alltid haft tunnare täcken än alla andras..
Exakt samma med våra kids! Och är det kallare än ca -5 till -10 blir det raggsockor, fleecebyxor och något extra underställslager också. Jag tittar förskräckt när andra barn kommer i typ fodrad galon eller bara skalkläder när det är runt nollgradigt. Men barn är väl helt enkelt olika varma (även om jag varit med att de barnen sedan varit väldigt gnälliga efter ett par timmar ute och jag i mitt stilla sinne funderat om de inte börjar bli rätt frusna).
Det är kanon att dom får vara ute mycket, det va avgörande när vi valde förskoleplats.Vilket drömstället. Här är de ute 1h förmiddag och så går de ut efter 15 (stänger 16:30). Så nu när de äntligen börjat vara ljust på kvällarna går vi ut direkt vi kommer hem (hämtar 15)
OT men som jag önskar att det var så på vår förskola, här får barnen vara ute en timma på förmiddagen (i bästa fall, det hör inte till ovanligheterna att det går en vecka med flera dagar utan utelek) och så går de ut sent på eftermiddagen på vår och sommar när det är fint väderPå vår förskola är barnen ute ca2h på förmiddagen och 2h på eftermiddagen oavsett väder
OT men som jag önskar att det var så på vår förskola, här får barnen vara ute en timma på förmiddagen (i bästa fall, det hör inte till ovanligheterna att det går en vecka med flera dagar utan utelek) och så går de ut sent på eftermiddagen på vår och sommar när det är fint väder
Hur gör ni med tex regnkläder. Har ni en uppsättning hemma och en på förskolan? Om det regnar på morgonen, tar ni då på "hemmasättet" till förskolan?
Sitter och skall beställa nya till barnen men vet inte hur jag skall göra. Ett eller två liksom (hjälper ju inte att jag snöat in mig på Didriksons vårnyheter och tycker de är snyggast jag sett på länge)
Hur gör ni med tex regnkläder. Har ni en uppsättning hemma och en på förskolan? Om det regnar på morgonen, tar ni då på "hemmasättet" till förskolan?
Sitter och skall beställa nya till barnen men vet inte hur jag skall göra. Ett eller två liksom (hjälper ju inte att jag snöat in mig på Didriksons vårnyheter och tycker de är snyggast jag sett på länge)
Har alltid dubbla uppsättningar, av alltingHur gör ni med tex regnkläder. Har ni en uppsättning hemma och en på förskolan? Om det regnar på morgonen, tar ni då på "hemmasättet" till förskolan?