Sv: Hur mycket förändras "världen" egentligen!?
Fast att få barn kan ju knappast jämföras med att byta jobb eller att bli sambo
Du har en reaktion i kroppen när du får barn lite annorlunda.
jag kan villigt erkänna att dina ord lika bra kunde varit mina för ca 5 månader sedan, även veckorna innan jag fick barn var jag övertygad om att jag skulle leva mitt liv som jag gjort. Nu försöker jag dra ner på antalet hästar och nej den där tävlingen är inte viktigast längre etc etc
Uhm, jo, det är klart jag kan veta att alla föräldrar inte känner en kärlek som ingen som inte har barn kan förstå, eller att om man har barn är inget annat viktigt. Eller menar du att alla jag känner ljuger för mig?
Oavsett hur jag själv kommer att känna det när jag har barn, så kvarstår ju alla dessa mammor som inte känner så. Även om jag skulle få någon sorts knäpp och helt plötsligt hädanefter tycka att barnet var det enda som betydde ngt för mig, så innebär ju inte det att alla mammor känner så, eller hur? Alltså kan jag faktiskt veta att det är så att alla mammor inte känner det du känner, eftersom jag känner till många mammor som inte gör det. Din tes att alla känner som du är alltså redan motbevisad. Vad jag känner eller inte känner är irrelevant, och skulle bara göra samplet marginellt större.
Man kan inte leva som innan när man blir sambo, man kan inte leva som innan när man byter jobb, man kan inte leva som innan när man skaffar häst, man kan inte leva som innan om man blir sjuk - barn är inte det enda som förändrar livet så att det inte blir som innan. Visst kan det vara så för vissa, men långt ifrån alla.
För dem som inte kan få barn är det dessutom rätt tråkigt att höra uttalanden i stil med att barn är såååå underbart, folk som inte har barn kan aldrig förståååå. Nä, och folk som inte bor i stan kan inte förstå hur det är, och folk som inte har djur kan inte förstå det, och tusen andra saker. Man kommer aldrig kunna förstå allt här i livet, för man kan inte uppleva allt.
Fast att få barn kan ju knappast jämföras med att byta jobb eller att bli sambo
Du har en reaktion i kroppen när du får barn lite annorlunda.
jag kan villigt erkänna att dina ord lika bra kunde varit mina för ca 5 månader sedan, även veckorna innan jag fick barn var jag övertygad om att jag skulle leva mitt liv som jag gjort. Nu försöker jag dra ner på antalet hästar och nej den där tävlingen är inte viktigast längre etc etc