Hur mycket betalar ni för träning?

F

Fellow04

jag ska börja träna min ponny (snart 4 år) för instruktör på en gård i närheten av där jag bor. Det är ett tävlingsstall med flera duktiga instruktörer. Den person som jag ska träna för i början vill ha 200 kr per timma, det låter ju som ett bra pris tycker jag. Men så är det det här med ridhuskort. för ett helår vill stallägaren ha 2400 kr och för ett halvår 1400 kr....låter detta som rimliga priser?? jag har inte tränat på länge och vet inte riktigt hur priserna ligger...hur mycket betalar ni som rider på annan gård och/eller för instruktör?

Sv: Hur mycket betalar ni för träning?

Vi har ungefär samma priser på anläggningen jag rider på. Låter som "normala" avgifter. Rider du inte i ridhuset så ofta kanske det finns möjlighet att köpa "endagsbiljetter". Hos oss kostar de 50 kronor styck.

Jag betalar 150:- när jag rider för min hopptränare. Dressyrtränaren tar endast 50:- :p

Betalar 1500kr/halvåret för tillgång till ridhus och belyst ridbana.
Det finns en dressyrinstruktör och en hoppinstruktör som instruerar 1ggr/vecka. Dressyrinstruktören tar runt 400kr/45min.

Jag betalar 150 kr för hoppning i grupp 1½ h.

260 kr för dressyr ensam 45 min.

Jag tycker att ridhusavgiften låter helt ok. Det kostar betydligt mer än många tror att hålla igång ett ridhus med inköp och skötsel av underlag, lampor, skotta och sanda parkering, osv. Ska man tjäna pengar ska man satsa på att bli hopptränare, inte på att hyra ut ridhus... Tränarens avgift tycker jag beror på dennes meriter samt om det är svart eller vitt, om denne måste resa dit mm.

Jag betalar nu 100 kr per lektion till både min hopp- och min dressyrtränare, billigt tycker jag. Hopp ca 1 timme, 1-3 elever. Dressyr privat ca 45 min.

Andra som rider i vårt ridhus betalar 50 kr per gång eller 200 kr per månad. Själv betalar jag betydligt mer än så :crazy:

Jag betalar 250 kr för 1,5 h i grupp för hoppning (C-tränare) och 250 kr för 45 min dressyr, ensam (C-tränare).

Ridhusavgiften ligger på 500 kr/halvår i ett mindre privat ridhus.

Just ja, ridhusavgiften med.

Hoppningen kostar det 60 kr/gång att rida i det ridhuset om man inte löser abbonemang vilket jag inte gör, minns inte vad årspriset ligger på såhär på rak arm.

Dressyrträningen är hemma hos min tränare och hon tar ingen ban/ridhusavgift! :love:

Jag betalar 350 kr/pass hos ena tränaren och 100 kr hos den andra. Jag tycker det är prisvärt hos båda då det högre priset vägs upp kvalitén på träningen.

Ridhushyra ingår i båda.

Tränar dressyr, betalar 2400kr för 16 gånger men om man hjälper till på tävlingar tre gånger på våren och sen hösten blir den summan halverad 1200kr/ 16 =75kr per gång. Behöver inte lösa något ridhuskort för att få vara med på träningarna.

Jag betalar 500:- för 30 min. men då är det VITT med kvitto. Alltså 400 + moms. Tränaren är en av de bästa som finns att tillgå i sin diciplin. Värd varenda krona.

Jag betalar 300 kr/45 min för C-tränare dressyr kritvitt (kvitto varje gång) och 150 kr/h för hopptränare. För dressyrtränaren rider man själv och för hopptränaren är man en grupp om fem elever.

Vi betalar 30 kr per gång när man tränar för tränare i ridhusavgift om man tävlar för klubben (annars 60 kr). Övrig tid rider jag "gratis" i ridhuset då det ingår i stallhyran.

Jag betalar 250 kr för 30 min. men då är man uppvärmd innan träning.

Hoppning 150:- per timme i grupp, dressyr 200:-/timme själv, + ridhusavgift, allt "vitt" d.v.s skattat o ärligt. :)

600kr per gång inklusive milersättning - verkar som westerntränare över lag är dyrare än andra... eller?

Dessutom har jag inte tillgång till ridhus så vi får vara ute på hårda banan under vintern - det är första vintern jag ska ha det så... men jag hoppas att det kommer funka hyfsat. Någon annan som rider på utomhusbana under vintern?

Westerntränare är ganska dyra har jag också uppfattat det som. Nu har jag inte tränat speciellt mycket men nu framöver kommer det bli mer med den nya hästen men min tar som sagt 250 kr för 30 minuter och då är det ändå en proffsryttare. Kanske har jag tur? ;)

Vi betalar 50 kr/gång i ridhuset. De har inget system med anläggningskort.

Hoppträning i grupp 250 kr/timme. Dressyr 250 kr om man rider själv, 200 om medryttaren och jag rider samtidigt. Då rider vi tills det "går bra". I både hopp-och dressyrträningarna ingår ridhushyran.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 406
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 489
Senast: iNHALE
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 182
Senast: lundsbo
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 015
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar