Sv: Hur mycket betalar era medryttare?
Jag vill rida din häst för att jag tycker att det är kul. Du vill att jag ska rida din häst för att du vill ha mer fritid/hjälp med att betala då det är sjukt dyrt att ha häst.
Vi får alltså ut något av det båda två och det handlar alltså inte om att du sponsrar min hobby.
Fast jag tycker att det låter väldigt tråkigt att du har medryttare som inverkar negativt på din häst. Dags att sluta med medryttare?
Låt mig vända på den...
Varför vill du rida min häst? För att det är kul eller för att det är ett jobb?
Om du vore rätt duktig ryttare skulle jag betala dig för att skola min häst.
Annars så ser jag det som att låt oss dela på hästen så behöver ingen av oss har 7 dagar i stallet och ingen behöver bära hela kostnaden. Sen är det dock så att ägaren bär minst försäkringen, de övervägande riskerna och sjukvård.
Om jag nu ville ha medryttare är det rätt oväsentligt varför eftersom jag i det läget erbjuder någon att dela/nyttja min häst kan jag inte tycka det är mer än rätt att denne även delar kostnaden.
Vill jag ha en ledig dag betalar jag någon för att mocka och fixa mat den dagen eller byter hjälp med någon i stallet.
Tro mig jag har haft många medryttare genom åren och de flesta har inverkat negativt på min häst.
Jag vill rida din häst för att jag tycker att det är kul. Du vill att jag ska rida din häst för att du vill ha mer fritid/hjälp med att betala då det är sjukt dyrt att ha häst.
Vi får alltså ut något av det båda två och det handlar alltså inte om att du sponsrar min hobby.
Fast jag tycker att det låter väldigt tråkigt att du har medryttare som inverkar negativt på din häst. Dags att sluta med medryttare?