O
Onelove
Hejsan.
Jag skulle få en ny häst av pappa om jag klara av betygen i slutet på ettan.
Jag gjorde inte det. Fast jag försökt gjort extrauppgifter och allt, har inte varit borta från en enda lektion.
Jag har ringt rektorn och frågat om jag kan få göra det på sommarlovet för att bli godkänd. Men nej. Men jag har verkligen försökt. Men det verkar inte pappa se.
I vilket fall- så tänker jag spara ihop för att helt enkelt köpa en häst själv. En billigare, men endå.
Jag skall kolla med bonden bakom vårt hus, om jag kan få hyra en plats där, dom har gammla boxar jag kan rusta upp i ena enden av ladan, så kan jag även ta dit en kompis häst- så den får hästsällskap.
Dom har vanliga hagar(inte taggtråd) så det borde funka..
Jag får förmodligen ha hästen där gratis... men jag behöver strö, hö och foder.
Jag har gjort en tabell på vad det kommer kosta, har räknat med allt dom hovslagar, försäkring och vise versa, men har kvar detta med stallet.
Skulle någon kunna hjälpa mig att räkna ut bvad detta kostar? När jag hade min förra häst hade vi en stallhyra och så ingick inget där.
(så ni vet, om det är i NÄRHETEN av att min apengar inte räcker- så kommer jag inte köpa honom.)
Hur mycket strö(den billigaste och bästa formen? vad har man hos kossor?)
Hur mycket går det åt och va dkostar det ca på en månad?
Hö?
Hur mycket går det åt, chu mycket brukar hö kosta?
På en månad.
Och foder?
Hur mycket skall han ha CA och hur mycket kostar det?
Hästen är ett varmblod som varit lite travtränad men inte startad. Han är 170 cm och Mycket ädel.
HAn går 110 hoppning nu men har kap för mer. Han är 5 år.
Tacksam för svar.
Mvh
Jag skulle få en ny häst av pappa om jag klara av betygen i slutet på ettan.
Jag gjorde inte det. Fast jag försökt gjort extrauppgifter och allt, har inte varit borta från en enda lektion.
Jag har ringt rektorn och frågat om jag kan få göra det på sommarlovet för att bli godkänd. Men nej. Men jag har verkligen försökt. Men det verkar inte pappa se.
I vilket fall- så tänker jag spara ihop för att helt enkelt köpa en häst själv. En billigare, men endå.
Jag skall kolla med bonden bakom vårt hus, om jag kan få hyra en plats där, dom har gammla boxar jag kan rusta upp i ena enden av ladan, så kan jag även ta dit en kompis häst- så den får hästsällskap.
Dom har vanliga hagar(inte taggtråd) så det borde funka..
Jag får förmodligen ha hästen där gratis... men jag behöver strö, hö och foder.
Jag har gjort en tabell på vad det kommer kosta, har räknat med allt dom hovslagar, försäkring och vise versa, men har kvar detta med stallet.
Skulle någon kunna hjälpa mig att räkna ut bvad detta kostar? När jag hade min förra häst hade vi en stallhyra och så ingick inget där.
(så ni vet, om det är i NÄRHETEN av att min apengar inte räcker- så kommer jag inte köpa honom.)
Hur mycket strö(den billigaste och bästa formen? vad har man hos kossor?)
Hur mycket går det åt och va dkostar det ca på en månad?
Hö?
Hur mycket går det åt, chu mycket brukar hö kosta?
På en månad.
Och foder?
Hur mycket skall han ha CA och hur mycket kostar det?
Hästen är ett varmblod som varit lite travtränad men inte startad. Han är 170 cm och Mycket ädel.
HAn går 110 hoppning nu men har kap för mer. Han är 5 år.
Tacksam för svar.
Mvh