Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

Sv: Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

Jag har min försäkrad i 55 (han är värd en bra bit över det)... med den försäkringen betalar jag 50%av alla veterinärkostnader från första kronan och det gäller alla behandlingar (även vaccination) och får tillbaka hela beloppet oavsett på vilket sätt hästen avlider.

Funderar på att försäkra upp han till det dubbla, ska se över ekonomin ordentligt innan bara:angel:

Jag har min försäkrad i 55 (han är värd en bra bit över det)... med den försäkringen betalar jag 50%av alla veterinärkostnader från första kronan och det gäller alla behandlingar (även vaccination) och får tillbaka hela beloppet oavsett på vilket sätt hästen avlider.

Funderar på att försäkra upp han till det dubbla, ska se över ekonomin ordentligt innan bara:angel:

:confused: Vad är det för försäkringsbolag ;) Pm Tack.

Mia:)

Jag har försäkrat min häst i det jag köpte honom för både i A1 och
A2 + A1 veterinär 50 000:-

Han är värd mer.

Köpte min häst för 30 000 och det är han även försäkrad för, om det var det du tänkte :p Är inte så inne på det här med försäkringar...

För mig är hon ju värd allt, men i pengar har jag ingen aning. 23 år gammal nordsvensk med diverse skavanker, annars full stam och mycket välkörd.

Hon är livförsäkrad i 4000 kr :p Pga åldern, 23 år. Dock högre vet.vård förståss.

12000-15000 oförsäkrad har haft kor o hundar i 35 år aldrig haft en försäkring tog ingen på hästen heller.Får ta smällen när den kommer.

Vet inte riktigt vad min är värd, runt 60 tror jag. Hon är försäkrad till 50000 i det ena oc 40000 i det andra men minns inte vilket som var vad :o

Mitt sto har 50.000 kronor veterinärförsäkring och 15.000 död

Köpt för 20.000 kronor men för m,ej är hon värd mkt mer hihi

2-åringen är försäkrad i inköpsbeloppet 10 000 kr. Fblherren är också försäkrad i inköpsbeloppet, 15 000 kr. Han är värd mer dock, men får ju bara ha honom i köpesumman. Tänker inte höja heller, han är för 'gammal' för det ska vara vits, de börjar sänka hans livförsäkring om ett par år iaf (han är 14 i år).

Valacken står i 8, han är T-märkt, så där har ju hans försäkring löst ut med 22 000 kr tidigare.

De flesta av mina hästar har inte varit fullförsäkrade. Valacken var det, och hblstoet. De andra har varit underförsäkrade livvärdesmässigt. Men jag har prioriterat att lägga pengar på veterinärvårdsförsäkringen.

Och det har jag varit väldigt glad åt, jag har ju haft en del otur och veterinärvårdskostnader som dragit iväg ordentligt. Och hellre då ha 100 000 kr i vetvård, än ett livvärde på 60 000 kr men inte ha råd att försöka behandla fullt ut eller operera eller vad det är.

Har ingen av mina 5 i närheten av fullvärde.
Den enda som haft en hygglig försäkring var min första FT häst som gick tom svår klass. Han är 21 nu och pensionär, och hans försäkring är det ju inte så mycket kvar av... Men vad gör det - jag har ju haft förmånen att ha honom :rofl::rofl:

De andra får nöja sig med mellan 10-30 000 kr + en maximal vet vård. Tyvärr har jag ju bara en lön :(

Har inga av mina hästar livförsäkrade. Har endast veterinärvård + extra veterinärvård. 120.000:- i veterinärvård, 2300:- i självrisk.

Dotterns ponny är försäkrad för ca 10.000, kanske värd några tusen mer.

Min SWB-valack är försäkrad för 5000, en summa han inte är värd...men det täcker i alla fall typ en avlivning den dagen det är dags.

Ingen av våra senare hästar har varit fullvärdesförsäkrade.

Lågt livbelopp och normal veterinärvård. Utom en som är oförsäkrad.

Fröken har reservation på ena frambenet, resten är dock fullförsäkrat;)

Unge herrn har fullförsäkring...

Höjer vartefter de blir äldre och mer utbildade...

Jag har alla mina hästar försäkrade för samma summa 80000styck. Undantag föl som står på 30000kr.
Har valt att inte försäkra högre då det helt enkelt blir för dyrt.

jag har inte heller mina försäkrade... betalar hellre om det skulle hända nåt. man kan lika gärna spara hos sig själv liksom, ofta så får man ändå inte ut nåt på såna skador som hästar brukar få.

Vi har också några utan försäkring. Man måste bara ha en buffert.
Åkte till djursjukhuset med en häst som vi trodde var försäkrad (:o).
Kollade dock upp det på ditvägen och väl framme var jag klar på att han inte var det.
Den fick sövas och opereras och vi fick ett pris på 15. Nåja det var ok ansåg jag. Kompl tillstötte och räkningen slutade på 38 exkl eftervård. Jag hämtade hem honom snabbt.
Vi dealade och jag fick betala 17 totalt.

Gick alltså ungefär jämt ut med om han varit försäkrad. (självrisk + procenten + premien)

Jag har min häst A1 försäkrad till 150.000 men han är värd en hel del mera men jag tycker inte att jag har större plånbok för premien på de 150.000 är ju en söt slant varje månad. Har även en veterinärvård på 100.000

Jag har min häst försäkrad för inköpsbeloppet, dvs. 40'. I dagsläget är det nog ungefär vad han är värd eftersom han varit konvalecent ett tag, men så fort jag fått igång honom och utbildningsnivån stiger så kommer han lätt vara värd det dubbla-minst.

Jag kommer dock att ha kvar honom i 40' för premien blir så himla dyr annars, och för min del är huvudsaken att jag får igen de pengarna som jag köpt honom för. Betalar idag en premie på dryga 500:- i månaden för hans försäkring (vet vård 50,000), och med hans behandlingar och operation sista året så har vi verkligen utnyttjat försäkringen.

Jag har min häst A1 försäkrad till 150.000 men han är värd en hel del mera men jag tycker inte att jag har större plånbok för premien på de 150.000 är ju en söt slant varje månad. Har även en veterinärvård på 100.000

Vad ligger en sådan premie på?

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 094
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 104
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 539
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama