Hur många?

Golden_Heart

Trådstartare
Hur många timmar brukar era små pyren sova vid olika åldrar per dygn?
  • 1 mån
  • 2 mån
  • 3 mån
  • 4 mån
  • 5 mån
  • 6 mån
  • 7 mån
  • 8 mån
  • 9 mån
  • 10 mån
  • 11 mån
  • 12 mån
  • 15 mån
  • 18 mån
  • 21 mån
  • 24 mån
Tacksam för era svar! Välkommen in i tråden:bow::bow:

Senast ändrad:
Sv: Hur många?

Oj, ska man komma ihåg sånt! Min bebba på 7-8 månader sover iallafall typ... 12 timmar på natten + 2-3 pass på dagen på sammanlagt 1,5 timme kanske. Jag skulle påstå att hon följt det här mönstret:

1-2 månader : 17 timmar (men vaknade var 3e timme)
3-5 månader: 14-15 timmar
5-6 månader: 14 timmar
7-8 månader: 13-14 timmar

Lite höftat ur minnet :) Hon sov först korta nätter, och mer på dagen, men nu koncentrerar det sig till nätter + förmiddagen. Och lite 20 minuters-tupplurer på dagen. Spännande att se vad ni andra svarar :)

Ca 12 h per dygn totalt och det är sen han var nyfödd. 10 h på natten och så 2 h under dagen. Han sover så nu också när han är 10 månader. Skillnaden är att nu sover han på dagen i ett eller två pass. Som nyfödd ammade han ju hela tiden så han sov 10 minuter, 15 minuter, 5 minuter osv. Inga riktiga sovpass. (förutom på natten då han sov 23-09)

Nu när lillan är 8 månader så sover hon 2 ggr på dagen, då mellan 45 min och 1 timme.

På natten sover hon ungefär 10-12 timmar, med vissa matpauser.

*kl*
Ni som har barn som är vakna oerhört mycket, hur aktiverar ni dem när de är små, alltså innan de börjar fara runt själva på olika sätt?
Om era barn har varit vakna oerhört mycket under en dag eller helg, verkar de ta igen det sedan?

Bära bära bära. Gått med sjal inomhus framåtvänd och kollat på bokhyllor och saker. Sen gått på öppna förskolan, då har han nöjt sig med att ligga på rygg eller mage och bara kika på alla utan att jag behövt bära. Mycket ont i nacken den perioden. Nu leker han jättemycket sjäv :)

Nikki kan väl räknas som et barn som är vaken rätt mkt, eller?

Jag har alrig burit runt henne, för det pallar inte min rygg. Inte ens när hon var pytteliten. Men hon har alltid varit bra på att roa sig själv. När hon var typ 2-3 månader så låg hon i babygymet eller satt i babysittern.

När hon blev lite större fick hon sitta i hoppgunga eller i matstolen (när hon inte låg i babygymet eller på "pisstäcket") och numera kör hon runt i gåstolen så det bara ryker om det.
Nu kan hon ju även sitta själv och börjar krypa/hasa runt. När hon tröttnar så brukar jag lägga ut en stor madrass på golvet som hon kan ligga på och titta medan jag gör mina situps.

Hon har faktiskt aldrig varit svår att aktivera, för hon har aldrig varit beroende av att vi ska hålla på med henne hela tiden. Hon har nöjt sig med att titta på när jag diskar t.ex.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 206
Senast: malumbub
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 522
Senast: corzette
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 900
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar