Hur många neontetror i 45 l?

Sv: Hur många neontetror i 45 l?

2010_07220008_139.jpg

.

vad snygg den växten som ser ut att växa ur roten till höger är, vad är det för nåt?

Ja det är en tiopoängare att scapa med, älskar dens smala blad.
Det är en Microsorum pteropus 'Needle leaf'.

Eller du menade kanske Microsorum pteropus "Windeløv"?
Den lilla "taggiga" som har växt fast på roten?

Beredningsmedel tycker jag man framförallt skall använda om man har klor i vattnet. Visst du kan ha det annars med, men jag tror det är utkastade pengar mest. Har du PH 8 i kranen så kan du mycket väl ha ca 7.5 i karet sen. Så stirra dig inte blind på kranvärdena.

Om du skall tillsätta växtgödning som typ PMDD så bör du "nolla" karet på näringsämnen. Då gör man så att man gör ett större byte, mellan 40-50%/Vecka.
Sen tillsätter man näring på nytt. Detta är för att man inte skall få för höga näringsnivåer i vattnet men ändå se till så att växterna alltid har tillräckligt. Metoden kallas: EI.

Hur vet man om man har klor i vattnet?:crazy: Kan man ta tester för att se det också? Är inte vattenberedningsmedel mot andra ämnen som kan finnas i vattnet också?

Men det låter ju bra! Har hört att om man sätter ner en rot så sänks PH något mer, ungefär hur mycket kan det sänkas? Vill helst ha ett PH runt 7.5.

ja nu efter lite efterforskning verkar det vara den senare, med topskott (?)

är den typ samma som spikblad?

Kontakta kommunen det är deras skyldighet att ge dig dina vattenvärden.
Går ibland att hitta på nätet med.

Nej inte ens i närheten då Windelöwen är en javaormbunke.

ok, den ser inte alls ut som min vattenormbunke, när jag googlade fick jag fram denna bilden och sen tyckte jag var rätt lik vattenspikbladen, fast räfflade blad

Microsorum_pteropus.jpg

haha stryk det där, inser att jag nog blandat ihop spikblad med nån annan växt!!
:rofl:

amen, gud..:o
jag har en sån som jag menar, ser ut ungefär som på bilden jag lade ut fast inga räfflor, och det blir inte toppskott utan de nya bladen växer från botten...

ja bladen är lika, men mina blad börjar direkt, det är ingen stjälk liksom... men mina kanske är för små än för att det ska ha kunnat utvecklas en lång stjälk.

Har växten en rotstock, så kan det ju vara en vanlig Microsorum pteropus.

Liknande trådar

Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 489
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 146
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 305
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar