Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det är ju just att det blir så himla sött, men jag gillar ju citronsmaken. Finns det någon curd som inte är fullt så söt tro?Tänkte också föreslå pinoccio-tårta, enkel och går att variera med vad man har på Vi brukar ha grädde och banan och/eller jordgubbar. Vissa har lemoncurd också, men tycker det blir lite för sött.
Den brukar även kallas Britatårta här i FinlandVet inte vad den heter, svärmor som alltid brukar göra den och jag har fått receptet och gör den ofta också. Alla älskar den.
Gör typ sockerkakssmet och sen breder maräng över (alltså vispar egen) och in i ugnen. Har det i en form som kanske är 30x40 cm, osäker. Brukar göra två sånna här "bottnar" så det blir en stor tårta. Mellan de här två lagren har jag blandat vispad grädde och jordgubbar.
Enkelt och supergott!
Jag älskar Pavlova och gör den ofta. Om det ska vara många gäster tycker jag dock hållbarheten är en nackdel. För den är verkligen inte god dagen efter när marängen har mjuknat. En vanlig tårta håller sig i vart fall 2-3 dagar om det blir tårta över.Pavlova! Maräng som görs i förväg och sen fyller man med vispgrädde, jag brukar ha lite lemoncurd i grädden, och sen valfria frukt/ bär. Supersmidigt!
I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra dem själv, och vill gärna ha lite inspiration.
Så, som rubriken lyder. Vilken är er bästa tårta som är relativt lätt att göra till många personer? Jag vill ha alla tips! Långpanna, köpta bottnar eller marsankräm, you name it
Jag är själv väldigt förtjust i Pinocchiotårta, men gör den rätt så ofta och vill gärna testa något annat.
/Blivande 30-åring