Bästa citaten/visdomsorden

Sv: Bästa citaten/visdomsorden

Copy+paste direkt från min facebooksida (och varför jag ens orkat fylla i "favoritcitat" där är ju en bra fråga, speciellt när jag knappt hittade dem nu när jag letade, men men :p)

"You miss 100% of the shots you don't take."
- Wayne Gretzky

"När botten är nådd har man i alla fall fast mark att stå på"
- Masshysteri
 
Sv: Bästa citaten/visdomsorden

Vill du vara lycklig en dag, skaffa dig en flaska vin. Vill du vara lycklig ett år, skaffa dig en kvinna. Vill du vara lycklig ett liv, skaffa dig en trädgård.

Ska tydligen vara ett kinesiskt ordspråk, och spot on. ;)
 
Sv: Bästa citaten/visdomsorden

mina motton.
är det inte bra så ska det inte va

det ordnar sig, och gör det inte det så får man se till att det ordnar sig.

you won't get better till you're worse- Tegan & sara

hope is the thing with feathers - emily dickinson

Draken flyger fenixen dansar-kinesiskt utryck
 
Sv: Bästa citaten/visdomsorden

knapp

Ett litet längre stycke men ack så träffande. Från ett tal han höll till en avgångsklass i USA, går att googla på.

""The rules on what is possible and impossible were made by people who had not tested the bounds of the possible, by going beyond them. But you can.If you don't know it's impossible, it's easier to do. And because nobody's done it before, they haven't made up rules to stop anyone doing that particular thing again.”
Neil Gaiman
 

Liknande trådar

Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 479
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 382
Senast: Viva
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 762
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 714
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp